Jeśli kiedykolwiek zastanawiałaś się skąd pochodzi materiał, z którego zrobiono twój ulubiony T-shirt, czyje ręce stworzyły batik ozdabiający letnią spódnicę i czy w Polsce można sprzedawać modę odpowiedzialną to w KOKOword znajdziesz odpowiedź.
KOKOworld powstała z miłości do podróży i idei sprawiedliwego handlu. 7 lat temu założycielka marki — Agata, porzuciła pracę w korporacji i wyruszyła w podróż do afrykańskiego Mali. To tam powstał pomysł połączenia rękodzielników z Afryki, Ameryki Południowej, Południowo-Wschodniej Azji i Polski. Tak powstała KOKOworld, która łączy najdalsze krańce świata, krawców z Senegalu i z Polski, rękodzielników z Indonezji z kaletnikami z Krakowa. Pasja do innych kultur, odległych zakątków świata oraz wiara, że drobnymi krokami można zmieniać świat, stanowi o wyjątkowości KOKOworld. To dlatego jednym z głównych filarów marki jest sprawiedliwy handel. Fair trade to dla krakowskiej marki partnerstwo handlowe oparte na uczciwości, dialogu, przejrzystości i szacunku dla współpracowników. Jak mówi Agata Kurek, założycielka KOKOworld: „Najgodniejszy sposób, aby komuś pomóc, to dać mu pracę.”
Kolekcje marki powstają w podkrakowskiej rodzinnej szwalni, a wybrane wzory także w Afryce Zachodniej. Wszystkich rękodzielników właścicielka zna osobiście, pracuje z nimi od lat, a na stronie kokoworld.pl opowiada ich historie. „Jeśli spojrzymy na to co jemy, w co chodzimy ubrani, z jakich przedmiotów korzystamy, zdamy sobie sprawę, że odległe zakątki świata wcale nie są takie odległe. Dlatego warto pamiętać, że nasze decyzje konsumenckie codziennie wpływają na świat – nie tylko ten wokół nas, ale też na odległych kontynentach!” mówi Emilia, CSR i e-commerce manager w KOKOworld. Tomek, On-Site manager dodaje zaś: „Robiąc zakupy w KOKOworld, dajesz pracę lokalnym rzemieślnikom z Indonezji i Afryki Zachodniej, wpływasz na poziom ich życia oraz ich rodzin. Za pomocą mody realnie zmieniasz świat na lepsze. Nosisz ubrania z których możesz być dumny. A do tego ciuchy inspirowane afrykańskim rękodziełem są po prostu śliczne!”
KOKOworld to także innowacyjne materiały, m.in. z recyklingowanych plastikowych butelek i odpadów wyłowionych z morza. Właścicielka ma głowę pełną pomysłów, angażuje się w projekty społeczne, a pracowników wysyła np. na warsztaty ze smart recyklingu. Przepis na modę odpowiedzialną i sukces marki, którego wyrazem były niedawne 7 już urodziny KOKOworld wydaje się być oczywisty. Agata Kurek i jej krakowska ekipa zamiast podążać za trendami, podąża za marzeniami, przedkłada jakość nad ilość i wierzy, że opłaca się być fair.
go fashion, go fair, go fair trade! KOKOworld
fot. materiały prasowe