Nowy zapach Tiffany & Co.

Tiffany & Co. to najbardziej luksusowa marka jubilerska na świecie, a także ikona amerykańskiego designu. Od początku swojego istnienia znajduje się w światowej czołówce twórców współczesnej kultury. W roku 1837 Charles Lewis Tiffany założył w Nowym Jorku niewielki sklep oferujący artykuły luksusowe, który dzięki charakterystycznemu stylowi, doskonałej jakości oraz nowatorskiemu i ponadczasowemu wzornictwu błyskawicznie podbił serca establishmentu, potentatów oraz polityków.

Tiffany&Co_flacon-EDP-75-wi

Tiffany, zafascynowany urodą diamentów nabył niezwykle rzadki cytrynowożółty kamień ważący 128,54karatów[1], który wydobyto  w roku 1877. Unikat nazwano Diamentem Tiffany’ego.  W 1887 roku firma zakupiła niemal jedną trzecią francuskich klejnotów koronnych. Owe imponujące nabytki sprawiły, że Tiffany’ego okrzyknięto królem diamentów i jego nazwisko kojarzy się z kultywowaną do dziś tradycją doskonałości.

W ciągu swej 180-letniej historii, marka Tiffany & Co. ku radości swoich wielbicieli konsekwentnie dbała o rozwój wzornictwa. Dzisiaj biżuterię Tiffany’ego noszą na całym świecie celebryci i arbitrzy mody, a słynne błękitne pudełko jest symbolem doskonałego stylu, wyrafinowania i nowoczesności.

Nowa odsłona Tiffany & Co. – odważna, prowokacyjna i zaskakująca: kultowa marka ukazuje swoje najprawdziwsze oblicze w nowoczesnej, emanującej siłą formie. W duchu najbliższym Tiffany’emu nowy mistrzowsko skomponowany zapach odzwierciedla to, co dla marki najważniejsze: nagą skórę, zapach, dyskretną biżuterię i kultowy kolor.

59f0bd36

Oto doskonały przykład nowoczesnej sztuki perfumeryjnej: przeobrażanie natury poprzez staranne dobieranie nut zapachowych i komponowanie z nich nowej intensywnej esencji.

Tiffany & Co. przedstawia swój nowy zapach: śmiałą kompozycję, którą stworzyła światowej sławy kreatorka perfum – Daniela Andrier z firmy Givaudan. Orzeźwiający kwiatowo-piżmowy zapach stanowi współczesną interpretację klasycznego połączenia najcenniejszych składników używanych w tradycyjnym perfumiarstwie haute perfumery. Nutę głowy określa wibrujący zapach zielonej mandarynki. Głównym składnikiem nuty serca jest szlachetny kwiat irysa. Motyw irysa pojawił się w najstarszych szkicach zgromadzonych w archiwach Tiffany’ego i jest nierozerwalnie wpleciony w DNA marki.

W roku 1900 brosza w kształcie irysa wysadzana demantoidami oraz szafirami z Montany zdobyła główną nagrodę na wystawie światowej w Paryżu.

Olejek z irysa, zwany „masłem irysowym”, pozyskuje się z kłączy rośliny zbieranych we Francji w lipcu i sierpniu. Kłącza poddaje się destylacji parą wodną według unikatowej metody, która umożliwia otrzymanie czystej, intensywnej, trwałej i bogatej nuty końcowej. Ów charakterystyczny dla marki składnik wzmacnia kompozycję, dodaje jej kobiecości i wyrafinowania. Bazowa nuta paczuli, spowita aromatem piżma, nadaje skórze zmysłową woń. Finalna struktura to zaskakujący i ponadczasowy zapach w najbardziej żywiołowej postaci.

NUTA SERCA – Irys

20171024_MC_Fragrance_Tile2

Szklany flakon perfum Tiffany & Co. zaprojektowano, czerpiąc inspirację z najsłynniejszych brylantowych szlifów marki. Kunsztowne fasetowanie podstawy nawiązuje do ważącego 128,54 karatów Diamentu Tiffany’ego – prawdopodobnie najrzadszego na świecie żółtego brylantu o 82 fasetach, natomiast geometryczne linie górnej części flakonu naśladują szlif Lucida®, charakterystyczny dla pierścionków zaręczynowych firmy.

Na kołnierzu flakonu pojawia się akcent błękitnego odcienia Tiffany’ego (Tiffany Blue®) w postaci charakterystycznej dla marki litery T. Pod korkiem znajduje się metalowa płytka z grawerunkiem znaku marki: Tiffany & Co.®. Subtelnie niebieski płyn zapachu podkreśla precyzję szlifów flakonu.

Zapach, podobnie jak wszystkie kreacje jubilera, zapakowano w słynne błęktne pudełko – Tiffany Blue Box®, rozpoznawalny na całym świecie symbol znamiennego stylu i wyrafinowania.

WIZERUNEK REKAMOWY FLAKONU Fotograf: Mario Godlewski

20171024_MC_Fragrance_Tile1

Twórcą kampanii reklamowej jest dyrektor artystyczny marki Tiffany – Reed Krakoff.

Do urzeczywistnienia jego wizji zaangażowano legendarnego fotografa – Stevena Meisela, oraz cztery nowoczesne kobiety, które reprezentują różne aspekty ducha marki – modelki: Vittorię Ceretti, Julię Nobis, Achok Majak i Georginę Grenville.

W obiektywie Meisela wszystko jest uproszczone i ascetyczne. Fotograf utrwalił na zdjęciach wyłącznie motywy najbardziej reprezentatywne dla marki: kolor Tiffany Blue®, brylanty, skórę i perfumy.

Aby wzbudzić w odbiorcach doznania zmysłowe wywoływane przez zapach, fotograf kieruje obiektyw aparatu na miejsca, w których pulsuje krew: szyję, nadgarstki i skórę za uszami. W ten sposób wyczarowuje wrażenia towarzyszące zetknięciu perfum z nagą skórą. Kryształowy flakon z lśniącą błękitną zawartością przywodzi na myśl kultowe klejnoty Tiffany’ego i przekonuje, że wszystko czego potrzebujemy, to kolor niebieski.

FOTOGRAFIA MODELKI Fotograf: Steven Meisel

TIFF17_PRESS_DOUBLE_PAGE_LO

ŻÓŁTY BRYLANT

Charles Lewis Tiffany nabył w 1878 roku diament ważący 287,42 karatów. Po oszlifowaniu szlifem poduszkowym ten bezcenny kamień waży 128,54 karatów, co czyni go jednym z  najwspanialszych żółtych brylantów na świecie.

LUCIDA® DIAMOND

Wprowadzony na rynek w 1999 roku, po wielu dziesiątkach lat pracy nad szlifem. Model Lucida® wzorowano na słynnym żółtym brylancie ważącym 128,54 karatów. Brylanty Lucida® to jedyne kamienie szlachetne Tiffany’ego, w których harmonijnie połączono dwa typy szlifu: schodkowy w koronie i brylantowy w podstawie.

IRYS

Motywy zaczerpnięte z przyrody to temat, który nieustannie przewija się w historii wzornictwa Tiffany’ego. Kwiat irysa pojawia się szczególnie często na archiwalnych ilustracjach przedstawiających biżuterię i naczynia stołowe z XIX wieku.

TIFFANY BLUE BOX®

Słynne błękitne pudełko, w którym wydawano zakupioną biżuterię, weszło na rynek w 1853 roku i wywołało tak ogromną sensację, że klienci przychodzili do salonów, próbując je nabyć bez cennej zawartości. Charakterystyczny jasnoniebieski odcień w kolorze jaj drozda nazwany został „błękitem Tiffany’ego” (Tiffany Blue®).

GAMA I CENY
TIFFANY EDP – 30 ml cena: 309,00*
TIFFANY EDP – 50 ml cena : 399,00*
TIFFANY EDP – 75 ml cena: 555,00*
*Sprzedawca detaliczny ma pełną swobodę w kształtowaniu swojej polityki cenowej

Zapachy dostępne na wyłączność w perfumeriach sieci SEPHORA.

[1] Przyp. tłum.: Wydobyty kamień (diament) ważył 287,42 karatów. 128,54 ważył po oszlifowaniu, czyli jako brylant.

fot. materiały prasowe

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s