Totolotek sponsorem tytularnym Pucharu Polski!

Polski Związek Piłki Nożnej rozszerzył dotychczasową współpracę z zakładami bukmacherskimi Totolotek. Jest to najwyższa umowa sponsoringowa zarówno w historii Totolotka, jak i Pucharu Polski. Rekordowa jest także nagroda dla zwycięzcy Totolotek Pucharu Polski, który zainkasuje 3 miliony złotych.

Notka-prasowa-dol

Legalny w Polsce bukmacher rozwija współpracę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej w ramach Pucharu Polski i jest od dzisiaj sponsorem tytularnym rozgrywek. Nowa, 2,5-letnia umowa zmienia nazwę turnieju na Totolotek Puchar Polski.

– Bardzo ważnym elementem misji naszej firmy jest wspieranie rozwoju polskiego sportu. Puchar Polski, turniej w którym co roku bierze udział ponad 1000 zespołów, doskonale wpisuje się w tę misję. Jesteśmy długoterminowym partnerem i wierzymy, że Puchar Polski będzie wydarzeniem, którego popularność będzie rosła. Dodatkowo dzięki temu nasza marka staje się bardziej rozpoznawalna, docieramy do szerszej grupy odbiorców. – mówi Adam Lamentowicz, prezes zakładów bukmacherskich Totolotek SA.

W tym roku drużyna, która sięgnie po Totolotek Puchar Polski wygra aż 3 000 000 zł. To trzykrotnie więcej niż w poprzednich latach. Zwycięzca zagra ponadto w eliminacjach do Ligi Europy. Stawka jest więc naprawdę wysoka.

BD8U4522

– Puchar Polski, czyli Turniej Tysiąca Drużyn, nie od dziś rozpala emocje i wyobraźnie wszystkich klubów w całym kraju. Najpowszechniejsze w Polsce, pasjonujące rozgrywki z fantastycznym finałem na PGE Narodowym w Warszawie, pokazują moc i blask tej imprezy. Ich wyjątkowość polega też na tym, że tylko tu dochodzi do rywalizacji drużyn amatorskich z zawodowymi. Puchar Polski to uciecha nie tylko dla kibiców najlepszych jedenastek, ale i konkretne zyski dla zespołów, które w pucharowej przygodzie zajdą najwyżej. Między innymi dzięki takiemu sponsorowi tytularnemu, jak Totolotek, możemy uczestników Pucharu Polski godnie wynagrodzić – zaznacza prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej, Zbigniew Boniek.

Począwszy od zbliżających się ćwierćfinałów tegorocznej edycji turnieju rozgrywki zyskają nową identyfikację wizualną. Logotyp Totolotek Pucharu Polski pojawi się m.in. na rękawach strojów meczowych drużyn i bandach reklamowych. Będzie on również prezentowany podczas transmisji meczów pucharowych.

– Pozyskanie sponsora tytularnego jest konsekwencją wieloletniego budowania marki Pucharu Polski. PZPN od lat pracuje nad zwiększeniem atrakcyjności rozgrywek, m.in. poprzez zmianę ich formatu, wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej, pozyskanie partnera telewizyjnego  czy też zwiększenie nagród finansowych dla klubów – mówi Maciej Sawicki, Sekretarz Generalny PZPN. – Cieszymy się, że firmy dostrzegają potencjał realizacji swoich celów poprzez sponsoring Pucharu Polski. Partnerstwo   z firmą Totolotek to strategiczne przedsięwzięcie, jesteśmy bardzo zadowoleni, że razem z tak solidnym partnerem będziemy budować prestiż rozgrywek co najmniej przez kolejne 2,5 roku – dodaje Maciej Sawicki.

BD8U4565

 W związku z rozszerzeniem współpracy bukmacher planuje akcje specjalne przygotowane z myślą o kibicach polskiej piłki.

– Zależy nam na dotarciu z aktywnościami do kibiców już we wczesnych fazach rozgrywek, na poziomie województw. Postaramy się o szeroką ofertę zakładów na rozgrywki Totolotek Pucharu Polski oraz ciekawe zakłady specjalne – zaznacza Mariusz Rzeczkowski, Dyrektor Marketingu Totolotka.

Bukmacher od wielu lat aktywnie włącza się w inicjatywy sportowe na najwyższym poziomie, sponsorując drużyny różnych dyscyplin. Nieprzerwanie od 5 lat Totolotek wspiera Lechię Gdańsk. Ponadto sponsoruje aktualnego mistrza Polski w siatkówce PGE SKRĘ Bełchatów oraz koszykarską Legię Warszawa.  Zakłady bukmacherskie Totolotek są także sponsorem tytularnym Totolotek Biznes Ligi, która jest największą ligą biznesową w Polsce, czy drużyny KTS Weszło, występującej na co dzień w warszawskiej B-klasie. W przeszłości firma wspierała także Wisłę Kraków, Górnika Zabrze i Jagiellonię Białystok.

Umowa między Totolotek SA i Polskim Związkiem Piłki Nożnej została zawarta we współpracy z agencją marketingu sportowego 4Business.

BD8U4426

Zakłady bukmacherskie Totolotek od lat wspierają polski sport

Firmy bukmacherskie są ważnym partnerem klubów sportowych na całym świecie. Nie inaczej jest w przypadku polskich, legalnych firm, w tym zakładów bukmacherskich Totolotek. Sponsoring sportu odgrywa dużą rolę w kształtowaniu wizerunku marki bukmachera, który od lat wspiera rozwój polskiego sportu.

Pierwsze umowy sponsoringowe na większą skalę Totolotek zawarł w roku 2014. Legalny bukmacher wspierał wówczas trzy zespoły piłkarskiej Ekstraklasy: Wisłę Kraków, Górnika Zabrze oraz Lechią Gdańsk. Następnie do grona drużyn wspieranych przez Totolotka dołączyła Jagiellonia Białystok. W 2015 roku bukmacher wspierał także turniej tenisowy Katowice Open oraz Mistrzostwa Świata SuperEnduro w Łodzi.

Totolotek nieprzerwanie od pięciu lat jest sponsorem Lechii i obecnie firma ma status sponsora głównego obecnego lidera Ekstraklasy. Logotyp zakładów bukmacherskich szczególnie dobrze widoczny jest na koszulkach meczowych drużyny z Pomorza oraz Stadionie Energa Gdańsk.

Grono sponsorowanych powiększyło się w 2016 roku o Sekcję Koszykówki Legii Warszawa. Legionistom w czasie współpracy z bukmacherem udało się powrócić do najwyższej klasy rozgrywkowej, gdzie walczą obecnie o awans do fazy play-off.

W 2017 roku Totolotek zaangażował się w pierwszy projekt o charakterze ogólnopolskim, czyli rozgrywki Pucharu Polski w ramach pakietu oficjalnego partnera rozgrywek. Obecnie współpraca zostaje zwiększona do roli sponsora tytularnego i będzie obowiązywać przez minimum 2,5 roku.

W minionym roku bukmacher nawiązał współpracę z jednym z większych portali piłkarskich w Polsce, WESZŁO a także po raz pierwszy w swojej historii rozpoczął sponsoring klubu siatkarskiego, PGE SKRY Bełchatów. PGE Skra Bełchatów jest aktualnym mistrzem Polski, najbardziej utytułowanym klubem siatkarskim XXI wieku, a kilku jej zawodników jest złotymi medalistami Mistrzostw Świata.

W związku ze współpracą ze stroną WESZŁO Totolotek zdecydował się na wspieranie drużyny piłkarskiej KTS WESZŁO. Klub na co dzień występuje w B klasie, ale budzi ogromne zainteresowanie sympatyków piłki nożnej w Polsce.

Również w 2018 roku Totolotek stał się sponsorem tytularnym Biznes Ligi. Rozgrywki te noszą obecnie  nazwę Totolotek Biznes Liga. Biznes Liga to największe w Polsce, amatorskie rozgrywki piłkarskie i siatkarskie dla firm z Małopolski z planami rozwoju na Mazowsze oraz Wielkopolskę.

Partnerem zakładów bukmacherskich jest także portal EkstraStats, który dostarcza statystyki dotyczące Ekstraklasy oraz wydaje magazyn Przewodnik Kibica. Totolotek jest również sponsorem Partnerskich Klubów Biznesu, które organizują kluby biznesowe i spotkania biznesowe skupione wokół polskich klubów i organizacji sportowych.

Sponsoring tytularny – dlaczego warto o nim pamiętać?

Sponsoring to w pewnej mierze działania oparte na relacji biznesowej, pomiędzy sponsorem, a sponsorowanym. Sponsoring tytularny, to najwyższa forma sponsoringu, w którym nazwa sponsora, staje się integralną częścią nazwy obiektu, wydarzenia, bądź całych rozgrywek. W komunikacji nie zawsze jednak zachowana jest prawidłowa forma nowej nazwy, co często staje się problematyczne, szczególnie w kontekście budowania długofalowej współpracy stron zaangażowanych w dany projekt.

Jednym z największych atutów sponsoringu jest jego aspekt kreowania pozytywnego wizerunku. Firmom, a także podmiotom, które znajdują sponsora, nadaje się podświadomie większą wartość, stają się w odczuciu bardziej prestiżowe, elitarne. Wartość ta wzrasta, wraz z wysoką pozycją sponsora i sponsorowanego, którą zajmują na własnym rynku. Grupa podmiotów sportowych posiadających własnych partnerów tytularnych, jest mocno zawężona. Tego rodzaju kooperacja, przynosi każdej ze stron konkretne korzyści wizerunkowe. Sponsor jest w jeszcze większym stopniu postrzegany jako godny zaufania partner. Swoim wsparciem potwierdza, że zależy mu na rozwoju projektu, w który jest zaangażowany.

Naturalnie sponsor zakłada wzrost medialności swojego brandu, poprzez prowadzoną działalność sponsoringową. Dlaczego nazwa firmy dodana do nazwy podmiotu sportowego, powinna być zatem umieszczana w przekazach medialnych? Dzięki temu informacja o sponsorze dociera do większej liczby osób, rośnie ekwiwalent reklamowy oraz rozpoznawalność marki. Wraz ze wzrostem wszystkich wskaźników, zmianie ulega również to, co istotne z biznesowego punktu widzenia, czyli sprzedaż i zyski. Kiedy zachodzą wszystkie te procesy, zarówno sponsor, jak i sponsorowany, starają się kontynuować współpracę, przez co produkt staje się coraz atrakcyjniejszy.

Rola mediów/dziennikarzy – kształtowanie świadomości odbiorcy w przypadku sponsoringu tytularnego.

  • Rzetelność dziennikarska- każdy dziennikarz wykonuje swoją pracę odnosząc się do faktów, dbając o szczegółowość. Mając na uwadze, iż jego przekaz jest komunikowany wielu osobom, dokłada wszelkich starań aby był on maksymalnie rzetelny i szczegółowy. W tym kontekście sponsoring tytularny jest jedną z kwestii wymagających szczególnej precyzji przekazu.
  • Sportowy ekosystem- dziennikarze są istotnym elementem sportowego ekosystemu. Dzięki tworzonym przez nich treściom, budującym wartość sponsora oraz rozgrywek, których sponsoring dotyczy, dają wyraźny sygnał pozostałym firmom, że działania są właściwą ścieżką do osiągnięcia zamierzonych rezultatów.
  • Kreowanie opinii/edukacja- Dzięki działalności dziennikarzy i mediów, czytelnicy są świadomi zmiany nazwy rozgrywek, w których być może ich drużyna nadal bierze czynny udział.
  • Relacje biznesowe- Tworzenie pozytywnych relacji na linii dziennikarz- sponsor, co często przekłada się na relacje czysto biznesowe.
  • Wzajemny szacunek- docenienie sponsora poprzez zawieranie w komunikacji jego nazwy wynikającej ze sponsoringu tytularnego, to wyraz uznania i szacunku względem firmy, która podjęła się projektu. To właściwe zachowanie standardu, zupełnie jak w przypadku cytowania czyjegoś tekstu lub oznaczenie autora fotografii.
  • Wpływ dziennikarza na zaangażowanie sponsora- Zawieranie prawidłowej nazwy w przekazach, stwarza sponsorowi lepsze warunki co przekłada się na jego aktywność w obszarze realizowanych, bądź planowanych projektów, również tych kierowanych względem kibiców. Często wyższy ekwiwalent reklamowy, to większe możliwości finansowe sponsora.

Media, dziennikarze, odgrywają bardzo istotną rolę w przekazie związanym ze sponsoringiem tytularnym. Powyższe przykłady obrazują modelowy sposób realizowania współpracy sponsoringowej, przy czym wpływ na jej rozwój, mają nie tylko strony, których projekt dotyczy, a także m.in. dziennikarze i media.

Sponsoring tytularny to rodzaj sponsoringu, o który szczególnie należy dbać. Kibice, dziennikarze, praktycznie każdy ma wpływ na jego przebieg i może zadbać aby rozwijał się w sposób satysfakcjonujący. Będąc rzetelnym w tworzeniu przekazu, nie można zapominać o  nazwie. Dbajmy o firmy będące sponsorami tytularnymi i pokażmy, że inwestycja w polski sport ma wymiar nie tylko społeczny, ale przede wszystkim finansowy, że nie jest swego rodzaju darowizną, a rynkową inwestycją, przynoszącą określone korzyści. Oznacza to ni mniej, ni więcej, iż sponsoring, to nie tylko zaangażowanie stron umowy, a także środowiska medialnego, które opisuje sportową rzeczywistość, warto o tym pamiętać. Warto pamiętać o swojej roli, czasami również niedocenianej, ale jakże istotnej w perspektywie stymulowania ciągłego rozwoju, kolejnych projektów w obszarze sponsoringu.

Autorzy tekstu:
Maciej Czupryna
Zakłady bukmacherskie Totolotek- Specjalista ds. sponsoringu

Paweł Żyliński
Założyciel platformy Sponsoring Sport.pl, menadżer sportu
www: sponsoringsport.pl

***
SponsoringSport.pl

SponsoringSport.pl to innowacyjna platforma, który łączy ze sobą świat sportu oraz biznesu, a także dostarcza najnowsze informacji z branży marketingu, sponsoringu sportowego oraz promocji poprzez sport.

Ciekawostki statystyczne dotyczące par ćwierćfinałowych

Totolotek Pucharu Polski

Górnik Zabrze – Lechia Gdańsk
– W każdym meczu z udziałem Lechii w obecnej edycji Pucharu Polski gole strzeliły obie drużyny.
– 3,33 to średnia goli na mecz w spotkaniach obecnej edycji Pucharu Polski z udziałem Lechii Gdańsk.
– W sześciu ostatnich spotkaniach w rozgrywkach Pucharu Polski z udziałem Lechii Gdańsk, trzy z nich skończyły się serią rzutów karnych.
– Spośród zespołów nadal grających w rozgrywkach Pucharu Polski Górnik Zabrze strzelił najwięcej goli (14 – 3 z nich w dogrywce), Lechia najwięcej straciła (3).
– W każdym z 5 ostatnich spotkań w Pucharze Polski Lechia straciła dokładnie 1 gola.
– Górnik nie przegrał żadnego z 3 ostatnich spotkań u siebie w ramach rozgrywek Pucharu Polski.

Puszcza Niepołomice – Miedź Legnica
– W każdym z trzech spotkań Puszczy w obecnej edycji rozgrywek Pucharu Polski padły co najmniej 4 gole.
– W dwóch ostatnich spotkaniach Puszczy w rozgrywkach Pucharu Polski gole strzeliły oba zespoły.
– Puszcza to zespół, który spośród nadal grających w rozgrywkach Pucharu Polski strzelił najwięcej goli w podstawowym czasie gry (13).
– Spośród zespołów nadal grających w rozgrywkach Pucharu Polski w meczach z udziałem Miedzi Legnica sędziowie pokazali najmniej żółtych kartek (łącznie 4).
– Miedź wygrała 3 ostatnie mecze Pucharu Polski, strzeliła 5 goli, nie tracąc żadnego.
– Puszcza po raz 2. w historii awansowała do ¼ finału Pucharu Polski, to najlepszy wynik klubu w tych rozgrywkach.

Odra Opole – Jagiellonia Białystok
– W dwóch ostatnich spotkaniach Odry w rozgrywkach Pucharu Polski padły tylko dwa gole.
– Jagiellonia jest jednym z 3 dalej grających zespołów (obok Rakowa i Miedzi), które nie straciły jeszcze gola w obecnej edycji rozgrywek o Puchar Polski.
– Jagiellonia strzeliła najmniej goli (4 – 3 w podstawowym czasie gry) spośród zespołów nadal grających w rozgrywkach Pucharu Polski.
– Jagiellonia Białystok w obecnej edycji Pucharu Polski nie strzeliła ani jednego gola w I połowie spotkania.
– Spośród zespołów nadal grających w rozgrywkach Pucharu Polski w meczach z udziałem Odry Opole sędziowie pokazali najwięcej żółtych kartek (łącznie 11).
– Jagiellonia strzeliła gola w każdym z 6 ostatnich spotkań w Pucharze Polski.

Raków Częstochowa – Legia Warszawa
– W obecnej edycji Pucharu Polski Raków Częstochowa nie stracił jeszcze gola, strzelił 8.
– Tylko w jednym z 25 ostatnich spotkań rozegranych w ramach rozgrywek o Puchar Polski Legia poniosła porażkę. W każdym z 27 ostatnich spotkań strzeliła przynajmniej 1 gola.
– Legia przegrała 2 z 32 ostatnich wyjazdowych meczów (wliczając te na neutralnym terenie) w ramach Pucharu Polski – oba w Zabrzu z Górnikiem.
– Raków wygrał 3 ostatnie mecze domowe w Pucharze Polski, ostatni raz przegrał w lipcu 2014 r.
– 4 z 8 goli w obecnych rozgrywkach Pucharu Polski Raków strzelił w pierwszym kwadransie gry.
– Legia nie straciła jeszcze gola w obecnej edycji Pucharu Polski w podstawowym czasie gry.

Ogólne (obejmują również rundę wstępną):
– 11 spotkań z 60 w obecnej edycji rozgrywek Pucharu Polski skończyło się dogrywką, a 6 z nich rzutami karnymi.
– W 6 seriach rzutów karnych w obecnej edycji Pucharu Polski 4 razy górą byli gospodarze. Tylko raz trzeba było rozegrać więcej niż 5 kolejek strzelanych jedenastek.
– Nie licząc goli strzelonych w seriach rzutów karnych, piłkarze strzelili łącznie 191 goli (53 gospodarze, 138 goście). 177 goli strzelono w podstawowym czasie gry, 14 w dogrywce.
– 32,98% goli strzelonych w obecnej edycji rozgrywek Pucharu Polski (nie licząc serii rzutów karnych) strzeliły drużyny nadal grające w tych rozgrywkach.
– Uwzględniając rozegrane dogrywki, 12 spotkań w obecnej edycji Pucharu Polski wygrali gospodarze, 42 goście, a 6 razy padł remis.
– W podstawowym czasie gry w obecnej edycji rozgrywek Pucharu Polski 11 razy wygrywali gospodarze, 38 razy goście, a 11 razy był remis.
– Drużyny nadal grające w rozgrywkach Pucharu Polski w obecnej edycji strzeliły dokładnie tyle samo goli w I połowach spotkań co w drugich (po 29). 5 goli padło w dogrywce.

Dane statystyczne zostały przygotowane przez portal www.ekstrastats.pl którego sponsorem są zakłady bukmacherskie Totolotek.

fot. materiały prasowe

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s