Dział zakupów pomoże w kryzysie?

Jeszcze do niedawna niewiele firm w Polsce posiadało działy zakupów, które były odpowiedzialne za działania takie jak negocjacje cenowe, analizy dostawców czy kontrole stanów magazynowych. Jednak jak wskazują najnowsze trendy, w roku 2018 przedsiębiorstwa mają się koncentrować na rozwoju firmy, przy jednoczesnej redukcji kosztów operacyjnych. Czy korzystanie z usług działu zakupów może w tym pomóc?

office-2360063_960_720

Zadania działów zakupów różnią się w zależności od charakteru organizacji, najczęściej jednak obejmują nadzór, organizację i funkcjonowanie systemu zakupowego w danym przedsiębiorstwie.  Tak zwani buyerzy dążą do osiągniecia maksymalnej sprzedaży, w podległej grupie asortymentowej. Okazuje się, że działania te mogą pomóc firmie w zdobyciu lepszych wyników finansowych, również dzięki oszczędnością, jakie przedsiębiorstwo może w ten sposób uzyskać. Według badań CAPS Research, te wydatki, które są zarządzane przez działy zakupów są około 5% niższe, niż analogiczne wydatki które są obsługiwane poza zakupami. Na przykład firma, która wydaje miliard złotych na zakupy i są one dobrze zarządzane z udziałem działu zakupów, może zaoszczędzić rocznie około 50 milionów złotych – wyjaśnia Mateusz Borowiecki,  Managing Director w firmie OptiBuy.

Jak wskazuje ekspert, portfolio wykorzystywanych obecnie narzędzi zakupowych jest bardzo szerokie. Obecnie obszarem, który rozwija się najszybciej jest zarządzanie informacją na temat dostawców, produktów oraz usług, które są kupowane. Badania pokazują, że w ciągu najbliższych 2 do 3 lat, wykorzystanie narzędzi do zarządzania informacją w zakupach zwiększy się około trzykrotnie. Firmy chcą wiedzieć dużo więcej na temat swoich dostawców, kooperantów, po to aby móc z nimi rozwijać wspólnie wartość dla własnych przedsiębiorstw – dodaje ekspert OptiBuy.

Dodatkowe informacje związane z funkcjonowaniem działu zakupów będą omawiane podczas konferencji PROCON Indirect Forum, która odbędzie się w dniach 20-21 marca w Hotelu Airport Okęcie, przy ul. 1 Sierpnia 1 w Warszawie. Szczegóły wydarzenia dostępne są pod linkiem: http://indirect.konferencja-procon.pl/

Wypowiedź: Mateusz Borowiecki –  Managing Director, OptiBuy

mat. Newsrm.tv/fot. materiały prasowe

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s