Wyróżnij się w czasach zmiany

Jak wpływa na nas transformacja? Czy można, ulegając jej, nie stracić jednocześnie swojej tożsamości? Odważyć się być innym – żyć, działać i myśleć po swojemu? To główne tematy Power Speech Maurizio Burrato, przedstawiciela zespołu projektowego Interprint, a także wystawy Transform, którą można było podziwiać podczas Łódź Design Festival.

Interprint-1

Nasz świat się zmienia. I to na wielu polach i płaszczyznach. Zmiana jest globalna. Dokonuje się szybko i bezlitośnie. Ewolucji ulegają ludzie i społeczeństwa (starzejemy się, ale i edukujemy, wciąż szukamy własnej tożsamości), struktury i instytucje (odrzucamy wiążące nas bariery, pracujemy i żyjemy według własnych norm), technologie (ten internet!), kultura i trendy (nowe wspólnoty, sposoby komunikacji, globalne migracje)… Nawet myślimy inaczej niż jeszcze kilkanaście lat temu.

W czasach zmiany pewna jest tylko zmiana. Jak zachować w niej własną tożsamość? Czy to w ogóle realne? Na te pytania, odpowiedzi szukać można było podczas Łódź Design Festival. Zaleźć zaś – na wyjątkowej wystawie Transform, przygotowanej przez firmę Interprint – jednego z głównych, wieloletnich partnerów wydarzenia. To również zagadnienia, jakie poruszył podczas przejmującego Power Speech Maurizio Burrato.

Interprint-2

Ślady zmiany

Świadome próby wyróżnienia się z tłumu są możliwe tylko wówczas, gdy będziemy w stanie nazwać powszechne zjawiska. Rozróżnić je i zrozumieć. Dlatego też, firma Interprint podczas tegorocznego Łódź Design Festiwal, postanowiła bliżej przestawić najważniejsze trendy transformacji. To jak rzeczywistość tworzy się każdego dnia od nowa i na nowo, pokazywała interaktywna wystawa Tansform, którą można było oglądać przez cały czas trwania festiwalu w Centrum Festiwalowym Art_Inkubator, przy ul. Tymienieckiego 3.

Wykorzystując dekory, multimedia i proste artefakty – zdjęcia, słowa, lustra i grafiki, w ramach wystawy przedstawiono m.in. wszechobecną digitalizację, przemiany kulturowe, demograficzne i urbanizacyjne, dominującą i wciąż zwiększającą się rolę nowoczesnej technologii, zmianę granic we współczesnym świecie i specyfikę nowej wspólnoty, która nie zatraca odrębności jednostki.

Interprint-3

Wystawa cieszyła się olbrzymim zainteresowaniem uczestników festiwalu. Goście – zarówno ci starsi, jak i ci najmłodsi bawili się rozkładanymi meblami, które w zamierzeniu miały pomóc zrozumieć trend co-everything. Składając stoliki i krzesełka,
a następnie ponownie chowając je w ścianę, uświadamiali sobie jak różnie można wykorzystywać przestrzeń. Wiele osób robiło sobie również selfies w strefie de/materialised, udowadniając jak powszechna jest dziś digitalizacja.

Bądź inny!

O tym jak nie stracić siebie w czasach transformacji opowiadał również podczas swojego Power Speech, 7 października, w głównej sali wykładowej łódzkiego festiwalu Maurizio Burrato. Kluczem do odnalezienia tożsamości, według niego, jest odwaga do bycia innym, do wyróżnienia się z tłumu. I to nie za pomocą detali – dekoracji, dodatków, szczegółów. Ale do kompletnie innego sposobu myślenia. Według specjalisty Interprint można to zrobić na trzy sposoby.

Interprint-4

Up side down brand to zachęcenie do kompletnie nieszablonowego myślenia. Do wywrócenia do góry nogami obecnie obowiązujących, tradycyjnych sposobów postrzegania świata i działania w nim. Poszukanie alternatyw – na przykład uproszczeń tam, gdzie inni szukają specjalizacji. Insubordinate brand to zachęta do świadomego i kreatywnego nieposłuszeństwa, do robienia czegoś wbrew utartym schematom. Zaś unfriendly brand pokazuje, że warto być szczerym i autentycznym w swoich relacjach i przekazach. Mówić otwarcie to co się myśli. Nie tworzyć zbędnych, przekoloryzowanych obrazków na potrzeby innych.- W tym wszystkim, musimy też pamiętać, że powinniśmy działać z myślą o człowieku. O jego potrzebach – tych realnych i prawdziwych. Powinniśmy działać tak, by to ludzie byli zawsze na naszym pierwszym miejscu – powiedział Maurizio Burrato.

Coś więcej

Ekspozycja Transform była również sceną dodatkowego spotkania Maurizio Burrato z blogerami. W kameralnym gronie, pokazywał on zgromadzonym jak trendy transformacji znalazły odzwierciedlenia w najnowszych dekorach Interprint. Jak wzory te opowiadają i wpisują się we wszechobecną zmianę. Jak ją tłumaczą.

Interprint-5

Specjaliści Interprint doskonale wiedzą, że rzeczy mogą przenosić bogate treści. Dlatego też w tym roku firma, jako wieloletni partner festiwalu, ufundowała nagrodę w ramach konkursu Make Me, organizowanego przez Łódź Design Festival. Kwota 5.000 zł trafiła do Magdaleny Kucharskiej (Hadaki Studio). Jej projekt Baltica – zestaw niepowtarzalnych naczyń ceramicznych, to idealny przykład na to jak trend non-conform gra w sercach ludzi, próbujących odnaleźć swoje miejsce w świecie zmiany.

www.interprint.com

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s