Podczas uroczystej Gali, wieńczącej pierwszy dzień (27 września 2017 r.) IV Wschodniego Kongresu Gospodarczego, zostały uhonorowane najlepsze inwestycje Polski Wschodniej. Tytuł Top Inwestycji Polski Wschodniej 2017 otrzymała realizowana przez MLEKOVITĘ budowa Fabryki Proszków Mlecznych w centrali Grupy w Wysokiem Mazowieckiem.
Konkurs „Top Inwestycje Polski Wschodniej” ma na celu wyłonienie tych przedsięwzięć, które najbardziej przyczyniły się do rozwoju gospodarki, regionu i mieszkańców Polski Wschodniej w ostatnich 10 latach. Przedsięwzięciu od samego początku patronują PortalSamorzadowy.pl i Grupa PTWP – organizatorzy Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku. Do konkursu zgłoszone zostały zadania zrealizowane w roku 2016 lub też zrealizowane w 50 proc. na dzień 30 czerwca 2017 r.
Głównym kryterium oceny zgłoszonych inwestycji jest ich efekt prorozwojowy, ale jury bierze pod uwagę też: rozmach inwestycji w odniesieniu do budżetu i możliwości samorządu, walory estetyczne, funkcjonalność, nowatorstwo, współpracę z lokalną społecznością na etapie projektowania inwestycji, montaż finansowy (koncesja, kredyt, dotacja, PPP etc.) oraz aktywne gospodarowanie majątkiem. Spośród zgłoszonych inwestycji – w oparciu o powyższe kryteria – powstała lista nominowanych, z której wyłoniono laureatów konkursu.
MLEKOVITĘ wyróżniono za budowę Fabryki Proszków Mlecznych w centrali Grupy w Wysokiem Mazowieckiem. Nagrodę dla swojej kluczowej inwestycji – największej w historii firmy z dotychczas zrealizowanych, w wyniku której MLEKOVITA będzie nie tylko największym producentem proszków mlecznych w Polsce, ale i w Europie Środkowo-Wschodniej – odebrał Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński. Wartość Fabryki wyniesie 300 mln zł, a Ministerstwo Gospodarki zakwalifikowało ją jako inwestycję o istotnym znaczeniu dla gospodarki polskiej na lata 2011-2020. Produkty mleczne w proszku, które będą wytwarzane w nowej Fabryce, to głównie takie, których MLEKOVITA dotychczas nie posiadała w swojej ofercie handlowej, m.in.: produkty mleczne w proszku w standardzie odżywek dla dzieci, koncentrat białek mleka, mleko instant i wiele innych ciekawych, innowacyjnych wyrobów.
mat i fot. SM MLEKOVITA
***
MLEKOVITA, firma o długoletniej tradycji i ugruntowanej marce nie tylko na rynku polskim, ale również zagranicznym, jest największą grupą mleczarską w Polsce. Tworzy ją 16 zakładów produkcyjnych i 31 własnych centrów dystrybucyjnych, w tym pierwsze w branży hurtownie Cash&Carry. MLEKOVITA oferuje największy wybór nabiału w Polsce i Europie (m.in.: sery twarde dojrzewające typu holenderskiego, szwajcarskiego i angielskiego, sery topione i wędzone, sery pleśniowe, sery sałatkowo-kanapkowe, serek ziarnisty, sery mozzarella, mleka UHT o zróżnicowanej pojemności i zawartości tłuszczu, mleka pasteryzowane, śmietanki UHT, mleczka zagęszczone, mleczka smakowe, napoje wysoko białkowe, kefiry, jogurty, maślanki, twarogi i twarożki smakowe, śmietany i śmietanki, masła i tłuszcze do smarowania, mleka w proszku oraz serwatkę w proszku), które są liderami kategorii w branży (np. mleko POLSKIE w butelce, mleko WYPASIONE, ser FAVITA, ser SOKÓŁ, masło ekstra POLSKIE). Pierwsza w kraju wprowadziła na rynek masło klarowane, jako jedyna w Polsce produkuje ser Cheddar oraz jedyna na Podlasiu – lody na skalę przemysłową.
MLEKOVITA pracuje zgodnie ze Zintegrowanym Systemem Zarządzania, obejmującym System Zarządzania Jakością ISO 9001, System Zarządzania Środowiskowego ISO 14001 oraz System Bezpieczeństwa Żywności FSSC 22000, który jest równoważny z IFS i BRC.
MLEKOVITA jest przedsiębiorstwem ze 100-procentowym kapitałem polskim i niekwestionowanym liderem branży w kraju oraz liderem eksportu sektora mleczarskiego (posiada uprawnienia eksportowe do 144 krajów świata). Posiada certyfikat koszerności (Koher Certificate) i certyfikat HALAL; została również wpisana do bazy Sedex – firm o etycznych standardach produkcji w łańcuchu dostaw. Za swój największy sukces uznaje przede wszystkim satysfakcję klientów, oferując im produkty najwyższej jakości i rokrocznie wprowadzając nowy asortyment, który nie tylko zdobywa uznanie konsumentów, ale i liczne nagrody (np. renomowane tytuły w badaniach konsumenckich i eksperckich: Doceń Polskie – Top Produkt, Laur Konsumenta, Wybór Konsumenta, Odkrycie Roku, Najlepsze w Polsce itp.; złote medale prestiżowych krajowych i zagranicznych targów, uznanie ekspertów biznesu: Lider Jakości Żywności, Lider Polskiego Biznesu, Heros Polskiej Gospodarki, Superbrands, Solidna Firma, Filar Polskiej Gospodarki itp.; oraz nagrody o znaczeniu międzynarodowym: Lider Polskiego Exportu, Mister Eksportu, Medal Europejski itp.). Efektywność zarządzania i osiągane rokrocznie coraz lepsze wyniki finansowe bezpośrednio przekładają się na systematyczny wzrost wartości marki MLEKOVITA, która według rankingu dziennika Rzeczpospolita jest obecnie najcenniejszą marką w produkcyjnym sektorze polskiej gospodarki.