Polacy coraz chętniej wybierają „cztery kółka” na zagraniczne wakacje

Ponad 40 proc. Polaków, wybierając wakacje za granicą, decyduje się na wyjazd własnym autem. Jedną z głównych korzyści takiego podróżowania jest niezależność oraz swoboda w podejmowaniu decyzji o trasie przejazdu. Największe obawy budzi natomiast awaryjność samochodu. Polscy kierowcy boją się także zmęczenia za kierownicą oraz konieczności stania w długich korkach – tak wynika z raportu „Polak jedzie na wakacje”, przeprowadzonego na zlecenie firmy Kongsberg Automotive.

Press_Polacy-coraz-chetniej

Samochód jest najchętniej wybieranym środkiem transportu podczas wakacyjnych podróży. Jak pokazuje badanie Kongsberg Automotive, aż 42 proc. Polaków wybiera auto również na wyjazdy zagraniczne. Częściej taką decyzję podejmują jednak mężczyźni niż kobiety (45 proc., 39 proc.), a tendencja ta rośnie wraz z wiekiem i największy odsetek można zaobserwować wśród osób w wieku 45-55 lat.

Polacy zapytani o to, co stanowi przewagę samochodu nad innymi środkami transportu wskazują przede wszystkim na swobodę podróżowania, niezależność i możliwość spontanicznych decyzji odnośnie wybieranej trasy (72 proc.). Kierowcy doceniają również wolność w ustalaniu, gdzie i kiedy mogą zrobić postój w podróży (60 proc.). Natomiast na możliwość zabrania większego bagażu zwraca uwagę 41 proc. respondentów. I choć wyjazdy zagraniczne związane są z długimi godzinami spędzonymi w aucie to Polacy podkreślają, że na rynku dostępne są rozwiązania, które w dużej mierze wpływają na poprawę komfortu jazdy.

Wykres

Co jest najważniejsze podczas długich podróży?

Aż 80 proc. respondentów uważa, że podczas zagranicznych podróży wakacyjnych o komforcie w największym stopniu decyduje wyposażenie pojazdu w klimatyzację, a na drugim miejscu w wygodne, rozkładane fotele, umożliwiające spanie w aucie (37 proc.). Kolejnym wyznacznikiem funkcjonalności pojazdu jest siedzisko dopasowujące się do danego pasażera (podparcie lędźwi), które wskazało 27 proc. badanych. Możliwość skorzystania z profesjonalnego sprzętu audio-video podkreśliło jedynie 19 proc. ankietowanych. Co ciekawe, rozkładane i wygodne fotele samochodowe docenia znacznie więcej kobiet (49 proc.) niż mężczyzn (25 proc.). Natomiast panowie częściej zwracają uwagę na siedzisko dopasowane do danego pasażera.

Wykres_1

Samochody są coraz lepiej wyposażone, a nowoczesne technologie znacząco wpływają na zwiększenie komfortu, ale też ograniczenie niekorzystnych efektów długich godzin spędzonych za kierownicą. Z naszego badania wynika, że Polakom coraz trudniej wyobrazić sobie wielogodzinną podróż wakacyjną bez klimatyzacji. Dodatkowo wyposażenie takie jak: masaż czy podparcie lędźwi, sprawią, że dłuższa podróż będzie przyjemniejsza i przede wszystkim nieszkodliwa dla kręgosłupa – komentuje Natalia Kuszwara z Kongsberg Automotive.

Czego boją się Polacy za granicą?

Co zaskakujące, aż 63 proc. Polaków obawia się podróżowania samochodem za granicę z powodu możliwej awarii pojazdu w obcym kraju. Podkreślają to zarówno kobiety, jak i mężczyźni (64 proc. i 63 proc.), a ewentualne usterki auta niepokoją najbardziej najmłodszych kierowców (77 proc. ankietowanych). Prawie 40 proc. badanych obawia się natomiast zmęczenia za kierownicą, a co trzeci konieczności stania w długich korkach. Jeszcze mniejszy odsetek Polaków boi się kradzieży i napadów, pomyłek wynikających z nieznajomości czy też dużej ilości wypadków na zagranicznych trasach (odpowiednio: 29 proc, 23 proc. i 17 proc.).

Wykres_2

Wyniki naszego badania pokazują, że Polacy w dużo większym stopniu obawiają się zepsucia samochodu niż zmęczenia podczas wielogodzinnej podróży zagranicznej czy wypadków na drodze. Większość kierowców uważa swój samochód za awaryjny, jednocześnie wskazując ten środek transportu jako najbezpieczniejszy i najchętniej wybierany podczas wakacji. Warto pamiętać, że regularny przegląd i serwis pojazdu w dużej mierze pozwoli nam wyeliminować nieoczekiwane sytuacje na drodze oraz uniknąć awarii, które mogą zakłócić wakacyjny wypoczynek – podsumowuje Natalia Kuszwara.

***
Kongsberg Automotive to norweski holding, działający w branży motoryzacyjnej od ponad 50 lat. Produkuje się tu, m.in. maty grzewcze, systemy wentylowania foteli samochodowych, regulacji podparcia lędźwiowego, a także masażu, które są montowane w większości pojazdów na świecie, takich marek jak: Volvo, BMW, Daimler, Jaguar, Land Rover, Volkswagen, Audi, Porche, Ferrari, GM, Renault, Citroen, Peugeot, FIAT, Toyota, Maserati czy Bentley.

W Polsce Kongsberg Automotive działa już od 2000 roku w Pruszkowie i zatrudnia obecnie ponad 1200 pracowników. W swojej produkcji firma wykorzystuje najnowsze technologie, stąd część linii produkcyjnych jest wyposażona w roboty i w pełni zautomatyzowana. Kongsberg Automotive jest zakładem wyjątkowym pod względem innowacyjności i wyróżnia się na tle innych produkcji w naszym kraju. Drugi zakład koncernu otwarty w 2016 roku zlokalizowany jest w Koluszkach pod Łodzią.

fot. materiały prasowe

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s