Męskie Granie po raz pierwszy w historii zawitało do Gdyni. W koncercie sponsorowanej przez markę Żywiec trasy wystąpili: Łona, Webber & The Pimps, duet SMOLIK // KEV FOX, LAO CHE, BRODKA i Artur Rojek. Nowe oblicze hip-hopu odkrywali młodzi artyści w projekcie Albo Inaczej 2, a na koniec sceną zawładnęła MĘSKIE GRANIE ORKIESTRA.
Debiutująca na trasie Męskiego Grania Gdynia stała się kolejnym miejscem muzycznych spotkań różnych pokoleń i różnych stylów. W ciekawej scenerii Parku Kolibki usłyszeliśmy znane utwory w nowych, zaskakujących interpretacjach.
Koncert zaczął się od występu Łony, Webbera & The Pimps. Mistrzowsko operujący słowem szczeciński raper zaprezentował utwory wypełnione inteligentnym humorem, nieoczywistymi skojarzeniami i gierkami słownymi.
Na długo w pamięci zostanie występ projektu Albo Inaczej 2. Publiczność usłyszała ikoniczne utwory polskiej sceny hip-hopowej w nowych aranżacjach. Monika Borzym przypominała „Złe nawyki”, Kortez urzekał wokalem, a Fismoll ekspresyjnie zinterpretował „Sznurowadła” z repertuaru Fisza. Świetną formę zademonstrowali też przedstawiciele starszych pokoleń, z Eldo i Felicjanem Andrzejczakiem na czele. Kończąca występ „Noc komety” robiła piorunujące wrażenie.
Równie interesujący był występ duetu SMOLIK // KEV FOX. Producent i kompozytor umiejętnie poruszał się między subtelnymi, wysmakowanymi brzmieniami, a pulsującymi perkusją, mocniejszymi dźwiękami. Całość uzupełnił głos brytyjskiego wokalisty. Utwory takie jak „Queen of Hearts” czy zaśpiewany z Darią Zawiałow „Hollywood” zaczarowały publiczność.
Kolejną zmianę klimatu przyniósł koncert LAO CHE. Ich zaangażowane teksty, wraz z charyzmatycznym wokalem Huberta „Spiętego” Dobaczewskiego i żywiołowymi solówkami poruszyły publiczność. „Wojenkę” zespół śpiewał razem z widownią, a na kończącym występ „Govindamie” publika szalała pod sceną.
Oryginalne i znacznie mocniejsze aranżacje swoich utworów zaprezentowała BRODKA, potwierdzając, że jest artystką wciąż poszukującą własnych dróg. Piosenki z przebojowych albumów wokalistki zyskały w Gdyni zupełnie nowe oblicze. Świetnie zabrzmiało też roztańczone „Varsovie”, czy niezwykle energetyczna „Granda”, wzmocniona efektami wizualnymi.
Dużo emocji wniósł występ Artura Rojka, który połączył na sobotnim koncercie repertuar solowy z piosenkami nagranymi z Myslovitz. Charakterystyczny wokal artysty świetnie współgrał z klimatycznymi aranżacjami takich utworów jak „Syreny” czy „Beksa”. Występ zakończyła stara meksykańska pieśń „Cucurrucucu Paloma”, napisana przez Tomasa Mendeza, a w przeszłości wykonywana m.in. przez Julio Iglesiasa.
Zwieńczeniem koncertu był występ MĘSKIE GRANIE ORKIESTRA. Już od pierwszych dźwięków „Raz Dwa Raz Dwa” w wykonaniu ROGUCKIEGO scena kipiała energią, a temperaturę pod sceną jeszcze podniosły zaskakujące aranżacje „Sic!” z BRODKĄ w roli głównej, „Mamy forsę mamy czas” wykonane przez ØRGANKA w duecie z legendą rockowej sceny Janem Borysewiczem, czy „Gołębi puch” z gościnnym udziałem Felicjana Andrzejczaka. W finale z pełną mocą wybrzmiał „Nieboskłon”, przy którym gardła zdzierało kilka tysięcy osób.
Dopełnieniem koncertu w Gdyni były cztery występy na Scenie Ż, gdzie w sobotę zagrali: MAŁPA, JAAA!, BOWNIK i PIOTR ZIOŁA.
Za dwa tygodnie (sobota, 12.08.2017) Męskie Granie odwiedzi Kraków. Na stadionie Korony zagrają m.in.: BRODKA, HEY, Julia Pietrucha, PRO8L3M, Pink Freud, Artur Rojek i MĘSKIE GRANIE ORKIESTRA.
Wyłącznym sponsorem trasy Męskie Granie 2017 jest marka Żywiec. Więcej informacji na temat wydarzenia na stronie www.MeskieGranie.pl.
***
Żywiec to największa marka w segmencie Premium w Polsce. O silnej pozycji Żywca decydują najwyższa jakość podkreślana w każdym obszarze prowadzonych działań i przywiązanie do tradycyjnej receptury – Żywiec powstaje wyłącznie z 3 składników: słodu jęczmiennego, chmielu i krystalicznie czystej górskiej wody. Piwo Żywiec jest warzone od zawsze tylko w jednym miejscu na świecie – Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu. W 2006 roku w hołdzie Żywcowi powstało muzeum, którego podwoje corocznie odwiedza ponad 100 tys. gości. Żywiec sponsoruje szereg przedsięwzięć artystycznych, m.in. cieszącą się olbrzymim zainteresowaniem trasę koncertową Męskie Granie. Symbol piwa, tzw. tańcząca para, to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i zarazem najbardziej wartościowych znaków firmowych na polskim rynku. W rankingu „Najmocniejsze Polskie Marki 2016” przygotowanym przez dziennik Rzeczpospolita marka Żywiec zdobyła pierwsze miejsce w kategorii napojów alkoholowych.
Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce posiadający najszersze portfolio 11 stylów piwnych, 16 marek i 39 produktów. Marką flagową firmy jest Żywiec – jedno z najpopularniejszych polskich piw eksportowych, sprzedawane za granicą od ponad stu lat. Do najsilniejszych marek spółki należą też: Heineken, Warka i Tatra. Ważną część oferty Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia), Specjal (północna) i Brackie (południowa). Spółka prowadzi również dystrybucję zagranicznych piw specjalnych (Desperados, Paulaner) oraz polskich piw specjalnych (Kaper, Żywiec Porter, Żywiec Marcowe, Żywiec Białe, Żywiec Amerykańskie Pszeniczne, Żywiec Szampańskie, Żywiec Saison, Warka Radler). Firma powiązana jest z Grupą HEINEKEN, największym producentem piwa w Europie. Grupa Żywiec w 2016 roku sprzedała 11,7 mln hektolitrów piwa warzonego w pięciu browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Browarze Zamkowym Cieszyn. Grupa Żywiec jest jedyną spółką spośród największych producentów piwa w Polsce, notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, gdzie zadebiutowała 24.09.1991 r.
Więcej informacji o firmie: www.grupazywiec.pl
fot. P. Tarasiewicz, D. Kramski/materiały prasowe