Axe – jedna z topowych męskich marek w 2016 roku zaprezentowała kampanię, która ma za zadanie podkreślić indywidualność mężczyzn i radykalnie obalić stereotypy, przeszkadzające im w wyrażaniu siebie. Badania* zrealizowane w ramach kampanii Find Your Magic dowodzą, że aż 9 na 10 kobiet uznaje za najbardziej atrakcyjnych tych mężczyzn, którzy czują się dobrze sami ze sobą. Właśnie dla nich marka AXE przygotowała konkurs, który trwał od 24.06.2017 r. do 02.07.2017 r.
Męskość w liczbach
Wyniki badań* przeprowadzonych na zlecenie AXE, w których wzięło udział ponad 3 500 tysiąca mężczyzn z 10 krajów świata, dowodzą, że bez względu na szerokość geograficzną mężczyźni czują presję związaną z potrzebą sprostania stereotypowym wzorcom męskości. Jednocześnie, 9 na 10 kobiet uznaje mężczyzn za bardziej atrakcyjnych, gdy są po prostu sobą, podczas gdy tylko 20%-om pań podoba się stereotypowo „męski” wzorzec. Warto podkreślić, że średnio jedynie 15% ankietowanych mężczyzn przyznaje, że są atrakcyjni. Dlatego Marka Axe podjęła trudne wyzwanie – chce pokazać mężczyznom, że warto podkreślać swoją indywidualność oraz walczyć ze stereotypami. Bo to właśnie one przeszkadzają im w wyrażaniu siebie.
Axe x Sokół
W 2016 roku marka AXE zaprosiła do współpracy znanego polskiego artystę, rapera – Wojtka Sokoła, który został narratorem spotu reklamowego kampanii Find Your Magic. W tym roku marka postanowiła kontynuować komunikację i wspólnie z Sokołem stworzyła film, rozpoczynający konkurs. Udział może w nim wziąć każdy, kto realizuje swoje pasje. Sokół wraz z przedstawicielami marki wybiorą 3 osoby, które wezmą udział w tegorocznej kampanii AXE. Nagroda jest szczególnie cenna, ponieważ marka Axe przygotuje dokumenty o każdym ze zwycięzców, a ich lektorem i narratorem będzie właśnie Wojtek Sokół.
Filmy dostępne będą na kanale marki AXE na Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCcrTOGQJ1PqXvRjPQo3NtcA
Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są na stronie www.axepoland.pl od 24.06.2017 r. do 02.07.2017 r.
***
Pod koniec 2016 roku marka Axe kontynuowała kampanię FIND YOUR MAGIC, przedstawiając za pomocą krótkich filmików historie panów z różnych światów, o różnych zainteresowaniach i pasjach. Bohaterowie ubiegłorocznych dokumentów to Hubert Kostrzewa – kaskader, Artur Marciniak oraz Jakub Nowicki – mechanicy – pasjonaci, Piotr Zioła – muzyk, a także Paweł Swanski – artysta.
Za koncept oraz realizację kampanii odpowiada agencja DDB Tribal, obsługę mediową nadzoruje dom mediowy Mindshare, za działania PR odpowiada agencja Atelier PR .
* Badania AXE – zostały przeprowadzone w 10 krajach: UK, USA, Brazylii, Argentynie, Indiach, Turcji, Niemczech, Rosji, Chinach, Meksyku i Tajlandii.
fot. materiały prasowe