Tego magicznego wieczoru Poznań nie zapomni na długo! W pierwszym koncercie sponsorowanej przez Żywiec trasy Męskie Granie 2017 w Parku Cytadela zagrali m.in.: XXANAXX, PRO8L3M, Me And That Man, ØRGANEK i HEY. Hołd Grzegorzowi Ciechowskiemu złożył projekt OBYWATEL GC v.2.0, a na koniec sceną zawładnęła MĘSKIE GRANIE ORKIESTRA, dla której był to pierwszy występ w tegorocznym składzie.
Fani poznali już możliwości MĘSKIE GRANIE ORKIESTRA w singlu „Nieboskłon”. W Poznaniu przyszedł czas na debiut przed koncertową publicznością. Tegoroczny skład przygotował aranżacje utworów takich legend polskiej muzyki jak: Lombard, Kazik, Maanam, Republika czy HEY.
Sięgnął też po zagraniczny repertuar, brawurowo grając „Lust for life” Iggy’ego Popa z gościnnym udziałem KEVA FOXA. Kapitalnie zabrzmiał „Gołębi puch” wykonywany z Małgorzatą Ostrowską, czy „Hi Fi Superstar” Wandy i Bandy, w którym zaśpiewał też MIUOSH. A występ i cały koncert wybuchowo zwieńczył „Nieboskłon”.
Muzyczne wrażenia zaczęły się jednak już od godz. 17, gdy na scenie pojawił się zespół XXANAXX. Po nich przyszedł czas na duet PRO8L3M. Ich poruszające teksty w połączeniu z nowoczesnymi podkładami dały piorunujący efekt.
Wielkie emocje wzbudził pierwszy w Polsce występ Me And That Man, wspólnego projektu Johna Portera i Adama „Nergala” Darskiego. Jego wykonania m.in. „My church is black”, czy „Better the Devil Know” przywodziły na myśl kompozycje Nicka Cave’a, uzupełnione bardziej bluesowym wokalem Portera. „Panowie w czerni” dali popis rockowego grania, a gitarowe solówki rozbrzmiały z pełną mocą.
Na długo w pamięci zostanie też koncert projektu OBYWATEL GC v.2.0. Twórczość Grzegorza Ciechowskiego cechowała innowacyjność i takie też były aranżacje SMOLIKA, który przygotował nowe wersje utworów z kultowej płyty „TAK! TAK!”. Odważnie zinterpretowali je wokaliści – Mela Koteluk, Skubas, Błażej Król i Krzysztof Zalewski.
Rockową energię wniósł na scenę ØRGANEK. Sobotni występ pokazał, że scena jest żywiołem tego zespołu. Od pierwszych dźwięków „Mississippi w ogniu” był to występ pełen pasji i gitarowego ognia.
Przed wejściem na scenę MĘSKIE GRANIE ORKIESTRA zagrała legenda rocka – zespół HEY. Publiczność poniosły zarówno piosenki z najnowszej płyty „Błysk”, jak i starsze utwory, a niespodzianką był udział MIUOSHA i śpiewane z Katarzyną Nosowską „Tramwaje i gwiazdy”.
Dopełnieniem sobotniego koncertu były występy utalentowanych artystów na Scenie Ż. Publiczności w Poznaniu zaprezentowali się w sobotę: Bisz/Radex, Ryba and The Witches, Duit, Daria Zawiałow i PIOTR ZIOŁA.
Następny koncert Męskiego Grania już w najbliższą sobotę (15 lipca) we Wrocławiu. Fani znów będą mieli okazję posłuchać oryginalnych wykonań i artystów wymykających się muzycznym schematom. Kolejne imprezy na pewno przyniosą jeszcze wiele zaskoczeń i emocji.
Wyłącznym sponsorem trasy Męskie Granie 2017 jest marka Żywiec. Więcej informacji na temat wydarzenia można znaleźć na stronie http://www.meskiegranie.pl.
***
Żywiec to największa marka w segmencie Premium w Polsce. O silnej pozycji Żywca decydują najwyższa jakość podkreślana w każdym obszarze prowadzonych działań i przywiązanie do tradycyjnej receptury – Żywiec powstaje wyłącznie z 3 składników: słodu jęczmiennego, chmielu i krystalicznie czystej górskiej wody. Piwo Żywiec jest warzone od zawsze tylko w jednym miejscu na świecie – Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu. W 2006 roku w hołdzie Żywcowi powstało muzeum, którego podwoje corocznie odwiedza ponad 100 tys. gości. Żywiec sponsoruje szereg przedsięwzięć artystycznych, m.in. cieszącą się olbrzymim zainteresowaniem trasę koncertową Męskie Granie. Symbol piwa, tzw. tańcząca para, to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i zarazem najbardziej wartościowych znaków firmowych na polskim rynku. W rankingu „Najmocniejsze Polskie Marki 2016” przygotowanym przez dziennik Rzeczpospolita marka Żywiec zdobyła pierwsze miejsce w kategorii napojów alkoholowych.
Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce posiadający najszersze portfolio 11 stylów piwnych, 16 marek i 39 produktów. Marką flagową firmy jest Żywiec – jedno z najpopularniejszych polskich piw eksportowych, sprzedawane za granicą od ponad stu lat. Do najsilniejszych marek spółki należą też: Heineken, Warka i Tatra. Ważną część oferty Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia), Specjal (północna) i Brackie (południowa). Spółka prowadzi również dystrybucję zagranicznych piw specjalnych (Desperados, Paulaner) oraz polskich piw specjalnych (Kaper, Żywiec Porter, Żywiec Marcowe, Żywiec Białe, Żywiec Amerykańskie Pszeniczne, Żywiec Szampańskie, Żywiec Saison, Warka Radler). Firma powiązana jest z Grupą HEINEKEN, największym producentem piwa w Europie. Grupa Żywiec w 2016 roku sprzedała 11,7 mln hektolitrów piwa warzonego w pięciu browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Browarze Zamkowym Cieszyn. Grupa Żywiec jest jedyną spółką spośród największych producentów piwa w Polsce, notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, gdzie zadebiutowała 24.09.1991 r.
Więcej informacji o firmie: www.grupazywiec.pl
fot. R. Kramski, P. Tarasiewicz/materiały prasowe