21 czerwca 2017 roku wnętrza kultowego warszawskiego klubu Spatif wypełniły się modą i designem. Podczas wieczornego koktajlu goście mogli zapoznać się z efektami współpracy między świetnym Dawidem Tomaszewskim, jednym z najbardziej rozpoznawalnych na świecie polskich projektantów, a słynącą z kunsztu i nowoczesnej klasyki marką Patrizia Aryton.
Wśród zgromadzonej publiczności, wypełniającej wnętrza odnowionego Spatif-u, nie zabrakło przedstawicieli polskich mediów, osobowości ze świata mody, kultury i sztuki. Imprezę zaszczyciły swoją obecnośćią Magda Mołek, Iza Kuna, Renata Dancewicz czy światowej sławy top modelka – Monika JAC Jagaciak.
Przygotowana przez Dawida Tomaszewskiego i dyrektor kreatywną marki Patrizia Aryton, Patrycję Cierocką, kolekcja składa się z kilkunastu looków. Projekty powstały w oparciu o ponadczasowe propozycje i najbardziej charakterystyczne modele zaprezentowane dotychczas przez projektanta Dawida, przetłumaczone na język marki Patrizia Aryton.
Dzięki zastosowaniu nowych tkanin i wzorów, klasyczne płaszcze zostały pokazane w zupełnie nowej odsłonie. Nie zabrakło też koloru, tak rzadko wykorzystywanego w kolekcjach na jesień-zimę – Mimo że w kolorach jestem raczej oszczędny, tu sporo inspirowałem się Marrakeszem. Stąd w kolekcji m.in. odcienie żóltego, seledynu, ale też czerwień i granat oraz charakterystyczna dla Patrizii Aryton magenta. Dodatkowo widać sporo printów i faktur – mówi Dawid Tomaszewski.
Wśród wzorów trudno było przeoczyć kolorowy, mozaikowy garnitur a także lekko transparentne sukienki i bluzki z wielobarwnych tkanin. Mocne odcienie widoczne były na praktycznie wszystkich elementach garderoby. Zwężane ku dołowi spodnie zaskakiwały kontrastującymi połączeniami kolorów na nogawkach, a klasyczne płaszcze i sukienki wielobarwnymi, graficznymi pasami oraz detalami na mankietach. Uwagę publiczności przykuły odcinane w talii sukienki, występujące zarówno w wersji krótszej jak i wieczorowe welurowe o długości do ziemi –z dekoltem i rozcięciami z boku.
W kolekcji wykorzystano najwyższej jakości tkaniny, między innymi z pracowni Malhia Kent pracującej z takimi domami mody jak Chanel czy Givenchy. Oprócz klasycznych wełen pojawiły się też jedwabie, żakardy i welur.
Efekt synergii między dwoma markami nie jest przypadkowy, jak podkreśla Patrycja Cierocka, dyrektor kreatywna Patrizia Aryton – Czasami czujemy potrzebę odświeżenia naszego spojrzenia na markę, między innymi dzięki współpracy z zewnętrznymi projektantami. Zazwyczaj takie współprace są jednak anonimowe. W zeszłym roku poszukiwałam kogoś, kto wyjątkowo pasowałby do profilu naszej firmy. Przeglądałam na bieżąco relacje z pokazów na fashion weekach. I tak natrafiłam na pokaz Dawida, którego prace znałam już oczywiście wcześniej. Tamten szczególny pokaz uświadomił mi jednak, że w kolekcjach Dawida bardzo dużą rolę odgrywają płaszcze, okrycia, konstrukcje i świetne tkaniny. Podobnie jak w Patrizii Aryton.
Poza kolekcją Patrizia Aryton x Dawid Tomaszewski postanowiono zaprezentować swoistą historię kultowego produktu marki – kamelowego płaszcza. 10 specjalnie przygotowanych na tę okazję modeli pokazało, że projekty marki trzymają wysoki poziom od prawie trzydziestu lat, ewoluując tylko zgodnie z trendami i gustem Klientek. Po obserwacji projektów z takiego okresu widać, jak moda zatacza koło – jeden z pierwszych pokazywanych modeli – dwurzędowy płaszcz z 1992 roku jest niemal identyczny jak płaszcze z trendbooków na rok 2018. Więcej na temat historii marki już jesienią tego roku.
***
O marce Patrizia Aryton
Patrizia Aryton to polska marka ekskluzywna, która od prawie 30 lat tworzy kolekcje dla nowoczesnych kobiet ceniących elegancję, jakość i styl. Flagowym produktem Patrizia Aryton są najwyższej jakości płaszcze, szyte z takich tkanin jak wełna dziewicza, wełna wielbłądzia, kaszmir czy alpaka. Kolekcje marki to także officowe total looki i wizytowe kreacje na każdą okazję a od niedawna również mniej formalne propozycje idealne na weekend.
Za wizerunek rodzinnej marki odpowiada Patrycja Cierocka, Dyrektor Kreatywna. Pod jej bacznym okiem powstają kolekcje w duchu nowoczesnej klasyki. Ekskluzywne tkaniny, wyrafinowane kolory oraz wysokie krawiectwo są najważniejszymi atrybutami marki od lat cenionej przez duże grono Klientek.
Marka Patrizia Aryton posiada obecnie kilkadziesiąt sklepów na terenie Polski a jej produkty dostępne są też w wybranych sklepach internetowych. W 2016 roku portfolio marki poszerzyło się o linię ALTRO Patrizia Aryton, będącej dopełnieniem oferty marki w segmencie streetwear de luxe oraz propozycji bardziej casualowych.
fot. materiały prasowe