Marc o’Polo otwiera swój pierwszy w historii Concept Store

W kwietniu 2017 r. MARC O’POLO otworzyło swój pierwszy w historii concept store MARC O’POLO BEACH ARCADE w Heringsdorf na bałtyckiej wyspie Uznam. Obiekt inspirowany niemieckim, zabytkowym klubem nadmorskim został zbudowany jako cesarskie uzdrowisko w 1897 roku. MARC O’POLO BEACH ARCADE – prowadzony we współpracy z franczyzobiorcą Pier 14 – przywraca oryginalny pomysł okresu nadmorskiego domu towarowego, łącząc modę codzienną z aktualnymi pomysłami z dziedziny lifestyle’u, gdzie całość została uzupełniona o strefę gastronomiczną.

MARC O'POLO Strandcasino_01_300dpi

»Wraz z otwarciem naszego pierwszego concept store, MARC O’POLO BEACH ARCADE, celem, który nam przyświecał było zaoferowanie naszym klientom nowego, inspirującego doświadczenia zakupowego“, wyjaśnia Alexander Gedat, prezes MARC O’POLO. »Dzięki doświadczonym partnerom Pier 14 i restauratorowi Tom’owi Wickboldt’owi – a także atrakcyjnym lokalizacjom udało nam się osiągnąć prawdziwy sukces w ciągu kilku pierwszych tygodni. Mamy nadzieję, że skorzystamy z doświadczenia, jakie przyniosą nam nasze sklepy w przyszłości«, kontynuuje. Wewnątrz siedziby MARC O’POLO BEACH ARCADE (gdzie sklep sam w sobie jest jedną z najważniejszych atrakcji), marka oferuje klientom klimat rodem z pięknej epoki nadmorskiego kurortu z widocznymi skandynawskimi wpływami, gdzie łączą się inspirujące wpływy Morza Bałtyckiego ze szwedzkim pochodzeniem marki. MARC O'POLO Strandcasino_02_300dpiW chwili obecnej najnowsza kolekcja prezentowana jest w towarzystwie Just Pure – linii naturalnych kosmetyków oraz wydarzeń cyklicznych w ramach THE GREENHOUSE – tymczasowej przestrzeni wystawienniczej, gdzie zostanie zaprezentowanych wiele nowych i wyjątkowych produktów oraz limitowanych kolekcji.

Asortyment wystawienniczy MARC O’POLO zostanie zaprezentowany przy udziale damskiej, męskiej oraz dziecięcej kolekcji casualowej oraz zestawiony z najlepszymi produktami z kolekcji Bags and Shoes. Pojawią się również prezentacje z ostatniej linii MARC O’POLO DENIM, natomiast strefa GREENHOUSE zaoferuje wyjątkowe produkty z serii MARC O’POLO lifestyle, gdzie motywy przewodnie zaczerpnięte zostały z działów: Fashion, Living, Home, Eyewear, Beach & Bodywear. Do dyspozycji gości zostanie oddany również open bar.

Osobą odpowiedzialną za kuchnię MARC O’POLO BEACH ARCADE jest Tom Wickboldt z Rostocku – jeden z najlepszych szefów kuchni w Niemczech z ponad 20-letnim doświadczeniem, który piastował w przeszłości wiele posad w restauracjach wyróżnionych gwiazdkami Michelin.

Głównymi założeniami jego gastronomicznej koncepcji są O’NE – jadłodajnie z regionalnymi potrawami połączone z nowoczesnym akcentem oraz ekskluzywna restauracja z wpływami kuchni świata THE O’ROOM. Jednocześnie przestrzeń VINO’ (do profesjonalnych degustacji win), która oferuje klimat wielokulturowości, można wynajmować jako miejsce organizacji imprez. Oferta bazuje na produktach najwyższej jakości, osobiście produkowanych i zarządzanych przez samego Toma Wickboldta, co więcej dodatkiem będzie O’DELI, który dopełnia opcję wyżywienia w strefie MARC O’POLO BEACH ARCADE. Dzięki tej jedynej w swoim rodzaju kombinacji mody, stylu życia i kuchni, MARC O’POLO BEACH ARCADE z pewnością stanie się latem tego roku nowym centrum nadmorskiej promenady w Heringsdorf. Follow your nature« – Wolność i odwaga w podążaniu własną drogą.MARC O'POLO Strandcasino_06_300dpi_THE O'ROOMPARTNERZY

PIER 14

Grupa Pier 14 jest franczyzobiorcą MARC O’POLO od 2014 r., natomiast w 2015 r. MARC O’POLO zatrudniło trzech nowych członków zarządu Pier 14: Jana oraz Gerta Griehl i Stefana Richter, aby opracowali strategię pierwszego concept store MARC O’POLO: »To była dobrze podjęta decyzja, a od tego czasu program pilotażowy był powierzony w ich zdolne ręce.« »Concept stores wymagają trzech podstawowych MARC O'POLO Strandcasino_05_300dpi_O'NEelementów: przekonujące, wysokiej jakości produkty; dobra lokalizacja oraz zespół ludzi, którzy są pasjonatami tego, co robią. MARC O’POLO BEACH ARCADE łączy wszystkie te elementy razem« – wyjaśnia Gert Griehl, jeden z trzech dyrektorów zarządzających marką. Pier 14 jest szczególnym pasjonatem pomysłu MARC O’POLO BEACH: Jana i Gert Griehl, czyli czołowi dyrektorzy marki pochodzą z wyspy Uznam. »Naturalne piękno plaży ustawia poprzeczkę bardzo wysoko. To zależy od nas jak połączymy to z zakupami i doświadczeniem jakie oferujemy«– kontynuuje Gert Griehl podczas otwarcia pierwszego sklepu koncepcyjnego MARC O’POLO, dodając z nadzieją, że »MARC O’POLO BEACH ARCADE stanie się najważniejszym miejscem spotkań wzdłuż tego historycznego wybrzeża, oferując gościom wyjątkowe wrażenia i atmosferę, której nie doświadczą nigdzie indziej«.

TOM WICKBOLDT

Osobą odpowiedzialną za kuchnię MARC O’POLO BEACH ARCADE jest Tom Wickboldt jeden z najlepszych szefów kuchni w Niemczech z ponad 20-letnim doświadczeniem oraz piastujący w przeszłości wiele posad w restauracjach wyróżnionych gwiazdkami Michelin. Residenz Bülow, Landhaus Feckl, Landhaus Zu den Roten Forellen, Kurfürstliches Amtshaus / Daun i Hotel Relais & Burgas Schlitz to tylko niektóre ze znanych restauracji, gdzie pracował Tom. Co więcej, przez kilka lat prowadził własną firmę w Esplanade, gdzie zdobył kolejną gwiazdkę Michelin – a obecnie opracował koncepcję gastronomiczną dla MARC O’POLO BEACH ARCADE, która bez dwóch zdań wpisuje się w koncepcję marki. »Chcę mieć bardziej współczesną, elastyczną i eklektyczną przestrzeń, która pozwoli mi dotrzeć do gości z bogatym doświadczeniem kulinarnym, a ta lokalizacja daje mi możliwość przystosowania mojego gotowania do otoczenia, które jest tu i teraz. To będzie nowatorskie, lecz proste gotowanie – do tego utrzymane w tradycji kuchni francuskiej« – mówi szef kuchni, wyjaśniając, że jego zdaniem gotowanie (haute cuisine) jako dyscyplina »musi rozwijać się, jednocześnie stając się bardziej dostępną dla osób, które mogłyby w przeciwnym razie zniechęcić się, jednak wciąż możemy zaoferować im inspirujący, ale spokojny wieczór.«

KONCEPCJA GASTRONOMICZNA

Głównymi założeniami jego gastronomicznej koncepcji są O’NE – jadłodajnie z regionalnymi potrawami połączone z nowoczesnym akcentem i ekskluzywna restauracja z wpływami kuchni świata THE O’ROOM; oraz międzynarodową przestrzenią VINO’. Oferta bazuje na produktach najwyższej jakości, osobiście produkowanych i zarządzanych przez samego Toma Wickboldta, dodatkiem będzie przestrzeń O’DELI, która dopełni opcję wyżywienia w strefie MARC O’POLO BEACH ARCADE.

W MARC O’POLO BEACH ARCADE, Wickboldt będzie pracował z wysoko wykwalifikowanym personelem swojej restauracji, która otrzymała gwiazdkę Michelin oraz ze wsparciem Detlefa Mangelowa, szefa kuchni który od wielu lat prowadzi renomowaną restaurację Lutter & Wegner w Heringsdorf oraz przy współpracy sommeliera Jana Lederera.

O’NE Restaurants

MARC O'POLO Strandcasino_12_300dpi_O'NE

Pierwsza restauracja w stylu MARC O’POLO zostanie nazwana – O’NE. W ten sam sposób, w jaki nazwano pierwszy produkt marki, słynne O ‘ które teraz, po 50 latach, uświetni pierwszą restaurację MARC O’POLO. Restauracja podchodzi poważnie do jedzenia jakie oferuje i co więcej idealnie łączy najlepszą kuchnię klasyczną z zaskakującymi współczesnymi wpływami. Głównie chodzi o wykorzystywanie regionalnych składników pochodzących prosto od myśliwych, rolników i rybaków, których to produkty tworzą ponadczasowe potrawy, takie jak wolno duszone mięsa, gulasze, potrawki czy zupy – wszystko absolutnie świeże i innowacyjne. Przestrzeń MARC O'POLO Strandcasino_09_300dpiO’NE to współczesna restauracja z 50 miejscami na wyższym piętrze MARC O’POLO BEACH ARCADE oraz na tarasie zewnętrznym.

The O’ROOM by Tom Wickboldt

L.A. – N.Y. – Uznam. Zgadza się, może nie słyszałeś o tym ostatnim miejscu, ale Tom Wickboldt umieścił go na mapie, by oddać hołd dla ekskluzywnego The Viper Room w LA i nowojorskiego Boom Boom Room, które serwują najwyższej jakości dania kuchni europejskiej. Z dbałością o szczegóły szef kuchni stworzył serię nowatorskich potraw oraz całe menu, w którym znajdziemy takie dania jak: duńskie langusty, norweskie przegrzebki, mięso z francuskich gołębi oraz ryby typu Breton, jak również mięsa z miejscowych hodowli i ryby z lokalnych połowów. O’ROOM jest prawdziwym i przepysznym doświadczeniem, gdzie znajdziemy prywatną jadalnię Toma Wickboldta ze »Stołem Chefów« dla gości specjalnych, którzy mają ochotę spędzić wyjątkowe chwile z dala od restauracyjnego zgiełku i innych gości. Restauracja oferuje 18 miejsc z najlepszym widokiem na główny rynek kurortu oraz  kameralny, osobliwy nadmorski klimat.

VINO’ Weinbar

MARC O'POLO Strandcasino_24_300dpi_VINO'

Miejsce imprezy MARC O’POLO BEACH ARCADE VINO ‘ bez dwóch zdań zmieni sposób myślenia o winie. To miejsce na profesjonalne sesje degustacyjne i specjalne okazje z wystrojem łączącym wpływy wielu kultur. Przestrzeń VINO’, którą można również wynająć na prywatne przyjęcia, oferuje szeroki wybór win najwyższej jakości, które pod okiem specjalistów wybierane są z największą starannością. Co najważniejsze, całe menu składa się z wachlarza win z naturalnych, ekologicznie przyjaznych winnic. Co ciekawe, niektóre z nich produkują wina z wykorzystaniem zasad biodynamicznych.

BUNGALO’ Take Away

MARC O'POLO Strandcasino_04_300dpiTo przestrzeń z jedzeniem i piciem na wynos, która oferuje przepyszny i lekki skandynawski smörrebröd, czyli pudding ryżowy z dodatkiem różnych dodatków, jak również naleśniki słodkie i pikantne oraz wiele innych smacznych dań. Po zakończeniu prac budowlanych na ostatniej kondygnacji budynku »BUNGALO«, (którego nazwa nawiązuje do legendarnych domów letnich na terenach dawnego NRD) – zostanie ukończony w stylu MARC O’POLO BEACH ARCADE do 2018.

The O’DELI by Tom Wickboldt

To delikatesy premium, które oferują szereg znakomitych produktów stworzonych i zarządzanych przez szefa kuchni Toma Wickboldta, który osobiście dobrał produkty, których używa wraz ze swoją ekipą w O’NE i THE O’ROOM. Co więcej, w ofercie O’DELI znajdziemy najlepsze wina od zaufanych producentów, podobnie jak wysokiej jakości mieszanki herbatników: doskonałe do codziennej konsumpcji – lub jako prezent dla przyjaciół.

PRODUKTY O’DELI

N I C O L A S V A H É

To produkty marki Gourmet produkowane przez francuskiego szefa kuchni Nicolasa Vahé, opracowane wspólnie z niewielkimi i zaufanymi producentami z Francji i Włoch, którym przyświeca idea: C’est l’amour du bon goût (tłum. Miłość do dobrego smaku).

MARC O'POLO Strandcasino_22_300dpi

L A K R I D S

Lakrids to duńskie lukrecje, czyli słodkości stworzone przez Johan Bülow, które są prawdziwym i niezapomnianym doświadczeniem kulinarnym. Bez względu na to, czy są bez dodatków, czy powleczone czekoladą, zawsze mają w sobie coś wyjątkowego.

F A M I L I E P E R R I N

Rodzina Perrin z Châteauneuf-du-Pape (Rhône) jest jedną z Primum Familiae Vini i zalicza się do jednej z jedenastu najważniejszych rodzin produkujących wina na świecie. Korzystając z uprawy biodynamicznej i wyrafinowanego systemu rotacji, za każdym razem udaje im się stworzyć coś niezwykłego z każdego zebranego grona.

MARC O'POLO Strandcasino_21_300dpiW I N N I C A W I T T M A N N

Weingut Wittmann Westhofen (Rheinhessen) jest jednym z pionierskich winnic uprawiających ekologiczną uprawę winorośli.

B A L T H A S A R R E S S

W 1870 r. mężczyzna o imieniu Balthasar Ress założył firmę Gasthof Ress w Hattenheim (Rheingau) i nazwał pierwsze wina, które tam wyprodukował »Von Unserm“ – »Od naszych“. Marka ta przetrwała do dziś jako nazwa rodzaju winnicy.

A N T H O N Y H A M M O N D

Rolnictwo ekologiczne, ręcznie zbierane winogrona (starannie wybierane), spontaniczna fermentacja i dojrzewanie w drewnianych beczkach: są to zasady stojące za Weingutem Anthony Hammond w Oestrich (Rheingau) i jego zróżnicowaną paletą świeżych trunków o niskiej zawartości alkoholu.

W I N N I C A S A N D E R

W 2017 roku firma Weingut Sander w Mettenheim (Rheinhessen) otrzymała nagrodę »Trzech winogron« firmy Gault & Millau za bezkompromisowość, klarowność w pracy i finezję.

C H Â T E A U L A G R É Z E T T E

Prawie 30 lat temu Alain Dominique Perrin postawił jedną kartę na wszystko, kupując zniszczony Lagrezette (Cahors) i zmieniając go, rok wcześniej, w jedną z największych francuskich winnic w południowo-zachodniej części Francji. Dziś jest znany ze wspaniałego wina Malbec.

MARC O'POLO Strandcasino_23_300dpi_VINO'

P O L R O G E R

Firma produkująca jedne z najbardziej pożądanych szampanów. To firma rodzinna, założona w 1849 roku, kultywująca tradycję, która skupia się jedynie na produkcji wina oraz należy do wyłącznej grupy Primum Familiae V ini.

F R A N C K M A S S A R D

Najlepszy doradza w zakresie win w Wielkiej Brytanii w roku 1996 roku. To zwolennik autentycznego i nowoczesnego w smaku wina z Priorat (Catalonia). W 2013 roku Massard został odznaczony nagrodą Winemaker przez prestiżowy magazyn Naked Wines.

ARCHITEKTURA I WYPOSAŻENIE SKLEPÓW

Znany jako »Skandynawska nowoczesność« styl miejski jest główną koncepcją sklepu ARC O’POLO i tak jak jego serce, inspirowany jest klasycznym szwedzkim układem miasto-kamienice. Biorąc pod uwagę szwedzkie korzenie marki, MARC O’POLO wypracował swój niepowtarzalny styl oraz rozwiązania typu loft-like, które wprowadzają jaśniejszą i bardziej otwartą przestrzeń do wnętrza sklepu. Jego celem jest wykorzystanie naturalnych materiałów przy jednoczesnym niskim zużyciu energii i właśnie, dzięki takim rozwiązaniom, sklep MARC O’POLO wyznacza nowe standardy zrównoważonego rozwoju.

MARC O'POLO Strandcasino_18_300dpi

Podczas urządzania pierwszego w historii concept storu, MARC O’POLO opracował ultranadmorski klimat, który bezpośrednio nawiązuje do bałtyckiej wyspy Uznam oraz powraca do historii nadmorskiej arkady, która po raz pierwszy została otworzona podczas święta Cesarskiego Kurortu w 1897 roku. Łącząc marynistyczne inspiracje ze szwedzkim tłem marki, koncepcja opiera się na tożsamości korporacyjnej MARC O’POLO oraz przyswaja nowe zestawy wizualnych inspiracji z dodatkiem morskich kombinacji czerpanych prosto dla MARC O’POLO BEACH ARCADE.

Wizualizacja i projekt koncepcji sklepu MARC O’POLO są prowadzone przez agencję Dan Pearlman, która współpracuje z marką od 2010 roku; pracę nad projektem sprawuje Konrad Knoblauch, który pracował dla MARC O’POLO nad rozwojem i produkcją armatury do sklepów przez ponad 10 lat. Oświetlenie zostało zaprojektowane przez Elan, specjalistów w osiąganiu harmonijnej i niezmiennej fizyki oraz gry światła naturalnego i ludzkiej kreatywności.

MARC O’POLO BEACH ARCADE to standardowy concept store opracowany we współpracy z trzema partnerami oraz agencją Dan Pearlman, która produkuje również dodatkowe projekty przestrzeni restauracyjnej, rysunki oraz projekty dla O’NE, O’ROOM autorstwa Toma Wicklboldta i przestrzeń O’DELI, która idealnie dopasowuje się stylistyką do już istniejącego sklepu oraz obszar VINO’, który został stworzony przez zespół store design MARC O’POLO. Co więcej, Konrad Knoblauch, dyrektor projektu był zawsze pod ręką wykonawców i realizował wszystkie nowe projekty w praktyce, np. produkując niestandardowe okucia do obszarów MARC O’POLO BEACH ARCADE; natomiast Elan wykończyła przestrzeń z użyciem koncepcji oświetlenia state-of-the-art., które jest dostosowane do wymagań osób niewidomych, również w innych pomieszczeniach budynku.

Usytułowana na powierzchni 1,050 m² przestrzeń wewnętrzna i zewnętrzna marki, łączy niefrasobliwy a zarazem współczesny i miejski styl MARC O’POLO BEACH ARCADE, który jest idealnym tłem dla prezentacji kolekcji i kulinarnych doświadczeń. W środku znajdują się trzy kondygnacje o łącznej powierzchni 750m²; natomiast na zewnątrz znajduje się 300m² taras, którego przestrzeń jest przedzielona tarasem słonecznym na kilku poziomach.

PARTER

Główne wejście budynku prowadzi bezpośrednio do piwnicy, gdzie przez siedem dużych okien wpada ciepłe światło; Taka przestrzeń jak ta jest zarówno oknem sklepowym jak i sekretnym przejściem, które prowadzi bezpośrednio do MARC O’POLO BEACH Arcade, w MARC O’POLO Store.

MARC O'POLO Strandcasino_17_300dpi_THE GREENHOUSE

SKLEP prezentuje kolekcje w nowoczesnej hali premium (dział kobiecy) i w Studio (dział męski). Na środku sali, znajdziemy przestrzeń barową stworzoną dla wszystkich spragnionych chwili odpoczynku od zakupowego szału, co więcej przestrzeń otoczona jest przez Studio, w którym znajdują się kolekcje specjalne oraz limitowane. Przestrzeń została zaprojektowana z myślą o miłośnikach natury, natomiast w strefach zieleni – THE GREENHOUSE urządzono przestrzeń cieplarnianą z wiszącym ogrodem.

Największą przestrzenią w budynku jest mierzący 400m² parter. Architekci pracowali z wykorzystaniem naturalnych materiałów, dzięki czemu wystrój wnętrza jest przytulny, rodzinny i odpowiednio dobrany do potrzeb klientów. Podłoga została wykonana z dębowego parkietu o tradycyjnym wzornictwie w kształcie jodełek spotykanych w starych domach, natomiast całość powierzchni drewnianej jest nasączona czarną naftą w przestrzeni THE GREENHOUSE oraz białą w innych pomieszczeniach. Na parterze, parkiet podkreślają kontrastujące wyspy wzorzystych płytek cementowych – w przekątnej ciemnej / lekkiej aranżacji zainspirowanej centralnym placem Segelstorg w Sztokholmie: w stolicy Szwecji nasycenie deseniem jMARC O'POLO Strandcasino_20_300dpiest przytłaczające; natomiast tu, na bałtyckiej wyspie Uznam, trójkątne formacje zostały okiełznane i wplecione w gęsty kamienny »dywan«. Na ścianach dominują dwa podstawowe kolory, zarówno jako bloczki, jak i paski firmowe MARC O’POLO: dział kobiecy jest biały, a przestrzeń męska jest wyróżniona ciemnoszarym odcieniem wraz z szarym panelem drewnianym łączącym oba działy. Koncepcja oświetlenia jest zarówno funkcjonalna, jak i niezwykle subtelna. Ogólnie rzecz biorąc, wnętrza i meble sklepowe wtapiają się w tło, na którym wyróżniają się zarówno ludzie, jak i tkaniny najnowszych kolekcji; natomiast klasyczne projekty, takie jak krzesła Carla Hansena i lampy Louisa Poulsena, są kolejnym elementem jakości w ogólnej koncepcji sklepu.

JUST PURE

To naturalna linia do pielęgnacji ciała, która produkowana jest z ekologicznych, a co najważniejsze certyfikowanych kosmetyków, produkowanych ręcznie w Niemczech. JUST PURE oferuje wysokiej jakości produkowane ręcznie myjki do ciała, balsamy i wiele więcej. Wszystkie produkty zostały wykonane wyłącznie z produktów roślinnych.

HÜBSCH

Dodatki do domu wykonane przez firmę HÜBSCH z Danii mają wyjątkowo oryginalny skandynawski styl wynikający z kontrastujących z sobą wpływów tradycyjnego rzemiosła i nowoczesnego wzornictwa przemysłowego.

WYŻSZE PIĘTRO

Strefy: O’NE, O’DELI oraz autorska przestrzeń O’ROOM Toma Wickboldta znajdują się na wyższym piętrze, dodanym specjalnie do MARC O’POLO BEACH ARCADE. Na tym piętrze otwiera się restauracja O’NE oraz sklep O’DELI; natomiast O’ROOM jest zupełnie oddzielony od reszty tego miejsca. Łącznie te trzy pomieszczenia gastronomiczne mierzą około 200 m², natomiast sama kuchnia zajmuje kolejne 80 m².

MARC O'POLO Strandcasino_19_300dpi

Główna restauracja O’NE dysponuje miejscami dla 50 osób, w jednym z dwóch barów lub wokół »stołów krzesełkowych« utworzonych we współpracy z halbacht. Podłogi parkietu w kształcie »jodełki« ciągną się na poziomie galerii, natomiast ściany zdobią serie reklam MARC O’POLO z ostatnich 50 lat, hołdując sukcesy marki oraz organizując swobodną przestrzeń dla funkcjonowania restauracji. Tylną ściana baru O’NE tworzy 100-kafelkowe dzieło artystki Annelie Somborn (które stworzyła w hołdzie zabytkowej plaży).

Co więcej, prosto z baru przejdziemy do sklepu premium O’DELI skupiającego wiele przysmaków dla prawdziwych kulinarnych koneserów, który co ciekawe zajmuje niewielki obszar na poziomie galerii. Produkty prezentowane są na atrakcyjnej, drewnianej półce z nieprzetworzonego drewna dębowego, by idealnie nawiązywać do wnętrza, a przede wszystkim parkietu.

Ekskluzywna restauracja THE O’ROOM autorstwa Toma Wickboldta, oferuje nie tylko 18 miejsc VIP i najlepszy widok zarówno na plac główny kurortu jak i molo, a co ciekawe zbudowana jest z ciemnego parkietu w kształcie jodełkowym, wykonanym z czarnego dębu. Co więcej oświetlona siedmioma wysokimi oknami, ta ogromna przestrzeń wciąż pozostaje jasna i przestronna. Stoły w różnych rozmiarach i specjalnie wykonane fotele tapicerowane miękkimi dywanikami przez Carla Hansena zapraszają już od progu; do tego niestandardowe, przyciągające wzrok lampy z mosiądzu, które wraz z autorską kolekcją książek autorstwa Toma Wickboldta otaczają wnętrze tej wspaniałej restauracji.

NIŻSZE PIĘTRO

MARC O'POLO Strandcasino_03_300dpi_THE O'ROOM

Droga na niższe piętro o powierzchni 150 m² oraz do przestrzeni VINO, prowadzi zwiedzających obok galerii zdjęć zza kulis różnych kampanii MARC O’POLO. Obiekt nie jest otwarty na co dzień dla zwiedzających, jednak dla zainteresowanych pozostaje do wynajęcia prywatny pokój VINO, mierzący 60 m². Długie, przestronne stoliki z drewna dębowego, kącik do siedzenia z ekskluzywnymi fotelami zaprojektowanymi przez halbacht oraz jego dębowy bar pozornie zawieszony w powietrzu to wszystko jest otoczone przez współczesny i ekskluzywny mural przedstawiający greckiego boga wina i płodności Dionizosa. Całość czyni przestrzeń VINO’ jeszcze bardziej atrakcyjną propozycją dla koneserów. Również tutaj naturalny dąb to kluczowy materiał, z którego wykonane są podłogi, tym razem w postaci desek, a nie jako parkiet. Tak samo jak na parterze, ukośnie płytki cementowe zostały ułożone z ich sztandarowym ciemnym, jednak lekkim sztokholmskim deseniem, dzięki czemu zapewniają wizualny kontrast, jednocześnie prowadząc gości w kierunku winiarni.

OBSZAR ZEWNĘTRZNY

Około 300 m² powierzchni zewnętrznej dzieli się na dwie przestrzenie: restauracja O’NE otwiera taras o powierzchni 100 m², natomiast taras BUNGALO’ z własnym zapleczem sprawi, że kolejna przestrzeń na świeżym powietrzu będzie posiadała podwójne wymiary (koncepcja MARC O’POLO z roku 2018).

MARC O'POLO Strandcasino_07_300dpi_O'NEFAKTY I LICZBY

WIELKOŚĆ:
Całkowita – 1050m²
Wewnętrzna – 750m²
Zewnętrzna – 300m²

PRZESTRZEŃ:

Parter 400m²
(sklep MARC O’POLO)
Na piętrze 200m²
(O’NE, THE O’ROOM, O’DELI)
Niższe piętro 150m²
(VINO’, okno sklepowe / toalety / foyer)
Przestrzeń na świeżym powietrzu 300m²
(taras O’NE, BUNGALO’)

HISTORIA

The Beach Arcade – Strandcasino (z jęz. niemieckiego) – znajdowała się w samym sercu eleganckiego nadmorskiego kurortu Heringsdorf, ze względu na położenie wydm, chat plażowych oraz luksusowego hotelu Kaiserhof Atlatnic. Ten zabytkowy budynek mieści się w szklanej hali o długości 60 metrów, w towarzystwie wielu sklepów i dużej sali balowej, zbudowanej w celu spotkań towarzyskich, bali i spektakli. Obiekt ten mieści się również bezpośrednio na promenadzie przy plaży, w samym centrum życia kurortu uzdrowiskowego Heringsdorf.

Jego sala balowa (mierząca 500 m ²) była centralnym elementem obiektu, który mieścił również mniejsze pokoje dla gości ośrodka, którzy przybyli tam w celach zdrowotnych. Dwie duże czytelnie były skrupulatnie zaopatrywane prasą codzienną informującą kuracjuszy o bieżących wydarzeniach oraz oferowały szereg prac referencyjnych. W obiekcie znajdował się również salon dyskusyjny, salon gier i sala muzyczna. Co ciekawe, najwięcej dyskutowano na temat 18 różnych sklepów oraz o lodowcowej piwnicy, która będzie napełniona zimą lodem. Co więcej, przed budynkiem rozciąga się przepiękny 90-metrowy zadaszony ogród zimowy, który oferuje zwiedzającym zapierający dech w piersi widok na morze.

W lutym 1946 r. obiekt drewniany – wzniesiony w latach 1897/98 – spłonął do cna; jednak zanim rok się skończył, rozpoczęto nową budowę w miejscu spalonego budynku, tym razem dla Armii Czerwonej. Natomiast Heringsdorf jako część rosyjskiej strefy okupacji po klęsce Niemiec w 1945 roku, został wyznaczony jako miejsce utworzenia szpitala wojskowego. Co ciekawe, Kulturhaus – »Dom Kultury“ – został założony przez Norddeutsche Baugesellschaft, firmę budowlaną z Schwerin, z użyciem cegieł zebranych podczas demontażu marynarki przeciwlotniczej w pobliskim Świnoujściu. Ściany dwupiętrowej konstrukcji zostały wykończone tynkami w neoklasycznym stylu lat 40. i 50., a wraz z estradą i orkiestrą, miejsce to oferowało 750 miejsc dla publiczności, szybko przynosząc przydomek Kulti wśród mieszkańców, co w rezultacie przekształciło się w Niemiecką Republikę Demokratyczną (NRD). Natomiast, trójkątny szczyt nad wejściem przedstawiał działo artysty Karla Luise’a Friedel’a (1893-1970) pochodzącego z miasta Stralsund na wybrzeżu. W 1950 roku Kulturhaus został uhonorowany odznaczeniem »obiektu pracującego na rzecz Niemieckiej Republiki Demokratycznej“ przez sowieckiego generała Chuikov’a. Po upadku komunizmu na początku lat 90. na wyspę przybył architekt i geodeta Gerd Seele, który kupił ten zniszczony budynek, ofiarując mu nowe życie pod nazwą Forum Heringsdorf: taką samą nazwę, pod którą poprzednio mieściła się przestrzeń dla wydarzeń kulturalnych, a także zaoferował odwiedzającym miasto rozrywkę w postaci kasyna, które niegdyś znajdowało się w kurorcie.

MARC O'POLO Strandcasino_08_300dpi_BUNGALO'

Niezależnie od historii Beach Arcade w Heringsdorf, w 2015 roku, firma zajmująca się odzieżą casualową MARC O’POLO zaczęła planować utworzenie swojego concept store’u właśnie tam. Co więcej, marka Pier 14, znalazła idealnych franczyzobiorców, a następnie firma przeniosła się na bałtycką wyspę Uznam i prowadziła już kilka sklepów MARC O’POLO – a także sklepy należące do innych marek premium – wzdłuż niemieckiego wybrzeża Bałtyku. Dzięki temu Forum Heringsdorf znalazło się w doskonałej lokalizacji dla tego projektu. Tym samym koncepcja MARC O’POLO i Pier 14 została szybko powołana do życia.

W kwietniu 2017 r. MARC O’POLO BEACH ARCADE – a wraz z nim pierwszy concept store MARC O’POLO – otworzyło drzwi dla zwiedzających, dając powiew świeżości dla pierwotnego konceptu domów towarowych. Co więcej, 120 lat później, MARC O’POLO BEACH ARCADE zainspirowane historyczną łaźnią plażową Heringsdorf z 1897 roku, skupia dziś modę casualową, współczesny styl życia i doskonałe doświadczenia kulinarne, które są ponownie gromadzone w unikalny sposób na tej historycznej plaży nad Morzem Bałtyckim. MARC O’POLO BEACH ARCADE przyjmuje tradycję tego niezwykłego budynku, zwracając go na swoje miejsce do centralnego punktu promenady w Heringsdorf.

HISTORIA STOJĄCA ZA O’

Latem 1967 r. dwóch Szwedów i Amerykanin mieszkający w Sztokholmie postanowiło założyć firmę odzieżową, która będzie robiła coś zupełnie innego. Mieli szereg pomysłów, ale wszystko czego potrzebowali to nazwa firmy. Zainspirowali się weneckim odkrywcą Marco Polo, który w XIII wieku podróżował do Azji, jednak uznali, że użycie nazwy bez zmian byłoby poważnym błędem; kultowe trio – Rolf Lind, Göte Huss i Jerry O. Sheets – wiedzieli, że potrzebują własnej i niepowtarzalnej nazwy. Moment przełomowy pojawił się, gdy połączyli Marco Polo z Jerrym, który czasami był błędnie transkrybowany przez »O«, jakby był Irlandczykiem: i tak zrodziła się nazwa MARC O’POLO, symbolizująca indywidualność, wolność i niezależność.

INFORMACJE OGÓLNE

MARC O’POLO STRANDCASINO’
Kulmstrasse 33 / Ecke Strandpromenade
17424 Seebad Heringsdorf
www.strandcasino.marc-o-polo.com

O MARC O’POLO

MARC O’POLO jest przeznaczone dla osób, których styl życia jest nieformalny, ale ceniących jakość, design i naturalne materiały tak charakterystyczne dla tej niemieckiej marki mody, która korzenie ma w Szwecji. Od 1967 r. MARC O’POLO zajmuje się liberalnym, swobodnym podejściem do życia oraz pozostanie wiernym sobie we wszystkim, co robisz. Firma MARC O’POLO została założona w Sztokholmie w 1967 roku i jest jedną z wiodących międzynarodowych marek premium. Obecnie zawiera kolekcję MARC O’POLO Modern Casual, jak również linie MARC O’POLO Pure, MARC O’POLO Denim, linie MARC O’POLO Mr. i MARC O’POLO Shoes & Accessories, a także limitowaną kolekcję Beachwear, Bodywear, Eyewear, Home, Junior oraz pełną gamę innych produktów.

MARC O'POLO Strandcasino_13_300dpi

MARC O’POLO AG z siedzibą zlokalizowaną na południe od Monachium w Stephanskirchen (skąd zaopatruje swoich partnerów handlowych oraz prowadzi sieć międzynarodową), obejmuje 2785 sklepów, z czego 106 działa jako sklepy własne, 172 jako franczyzy, 1196 jako sklepy partnerskie oraz 1311 jako sklepy wielomarkowe. Obecnie firma MARC O’POLO sprzedaje swoje produkty w około 30 krajach, w tym w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Holandii, Belgii, Szwecji, Finlandii, Norwegii, Irlandii, Francji, Chinach, Polsce, Rosji i kilku innych krajach Europy Wschodniej. Kolekcje MARC O’POLO są również sprzedawane w markowych sklepach internetowych w Niemczech, Austrii, Belgii, Francji, Szwajcarii, Szwecji i Holandii (więcej informacji na stronie www.marc-o-polo.com).

O PIER 14

Marka PIER 14, która wyznaje filozofię lifestylowego stylu życia współpracuje z największymi sklepami znajdującymi się wzdłuż wybrzeża Bałtyku, oferując im m.in. modne dodatki, wysokiej jakości kosmetyki, ekskluzywne trunki tj. wino oraz prowadzi doskonałe restauracje, które bazują wyłącznie na regionalnych składnikach i ekologicznych produkatach pochodzących ze zbiorów rolnictwa zrównoważonego.

Firma otworzyła swój pierwszy sklep w 1999 r., następnie rozrosła się o kolejne oraz prowadziła wiele sklepów franczyzowych (dla takich firm jak Red, Green, Jack Wolfskin, Wellensteyn, Liebeskind Berlin i MARC O’POLO). W miejscowości Ückeritz na wyspie Uznam, znajduje się kilka sklepów PIER 14 jak i wzdłuż wybrzeża Morza Bałtyckiego w Heringsdorf, Zinnowitz i Kühlungsborn. Co więcej, dyrektorzy zarządzający marką Jana i Gert Griehl oraz Stefan Richter posiadają ponad 20-letnie doświadczenie w handlu detalicznym.

Wejdź do środka i rzuć okiem!

fot. materiały prasowe

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s