MLEKOVITA Innowatorem Dekady

W dniu 22 maja 2017 r. roku został rozstrzygnięty jubileuszowy 10. finał rankingu Innowacje, organizowanego corocznie przez „Kurier Poranny” i Naczelną Organizację Techniczną w Białymstoku. Podczas uroczystego wręczenia nagród MLEKOVITA odebrała nagrodę Innowatora Dekady.

592338dbdc32d_p

W tegorocznej edycji udział wzięło kilkanaście firm. Oceniająca firmy kapituła po analizie ankiet i poznaniu charakterystyki zgłoszonych przez nie innowacji oraz ich wpływu na rozwój firmy wyłoniła laureatów w kilku kategoriach, w tym Młodzi Dynamiczni oraz Wynalazca Roku. Do rankingu zaproszone zostały także uczelnie, szkoły, instytucje użyteczności publicznej czy organizacje okołobiznesowe, żeby docenić ich wkład w tworzenie otoczenia przyjaznego dla rozwoju innowacji w regionie. Po raz pierwszy w historii rankingu wyłoniono Innowatorów Dziesięciolecia – firmy najbardziej rozwinięte technologicznie, liderów podlaskiej gospodarki. Tym tytułem została uhonorowana MLEKOVITA – najcenniejsza marka w produkcyjnym sektorze polskiej gospodarki i największa grupa mleczarska w Europie Środkowo-Wschodniej.

To wyróżnienie jest efektem skuteczności obranej strategii działania MLEKOVITY, opartej na dwóch filarach: jakości i innowacyjności, jest ukierunkowana na sprostanie oczekiwaniom konsumentów oraz możliwie maksymalne uniezależnienie firmy od koniunkturalnych wahań na rynku światowym. W związku z regularnym zwiększaniem zdolności produkcyjnych w sposób odpowiedzialny oraz przemyślany MLEKOVITA wydała w 2016 r. na inwestycje blisko 170 mln zł – głównie na rozwój bazy produkcyjnej i produktowej, handel hurtowy i detaliczny, ochronę środowiska oraz infrastrukturę wewnętrzną. MLEKOVITA koncentruje się także na nowoczesnym zarządzaniu, rozwoju systemów informatycznych oraz ciekawych, innowacyjnych produktach.

592339fbf1352_p

Wśród tegorocznych inwestycji najważniejszą jest trwająca budowa Fabryki Proszków Mlecznych w centrali Grupy MLEKOVITA w Wysokiem Mazowieckiem, na której 15 września 2016 r. zawisła symboliczna wiecha. To kluczowa inwestycja i największa w historii firmy z dotychczas zrealizowanych, w wyniku której MLEKOVITA będzie nie tylko największym producentem proszków mlecznych w Polsce, ale i w Europie Środkowo-Wschodniej. Jej wartość wyniesie 300 mln zł, a Ministerstwo Gospodarki zakwalifikowało ją jako inwestycję o istotnym znaczeniu dla gospodarki polskiej na lata 2011-2020.

Produkty mleczne w proszku, które będą wytwarzane w nowej Fabryce, to głównie takie, których MLEKOVITA dotychczas nie posiadała w swojej ofercie handlowej, m.in.: produkty mleczne w proszku w standardzie odżywek dla dzieci, koncentrat białek mleka, mleko instant i wiele innych ciekawych, innowacyjnych wyrobów.

59233a189a3f5_p

Inwestycja obejmuje budowę całego zakładu produkcyjnego, tj. budynków produkcyjno-magazynowych, instalację linii produkcyjnych i pakujących, budowę zaplecza technicznego i infrastruktury, zaopatrzenie w wodę, energię elektryczną, chłód oraz innych elementów niezbędnych do funkcjonowania zakładu produkcyjnego. Fabryka powstaje na 4,5-hektarowej działce znajdującej się ok. 200 m od istniejącego zakładu w Wysokiem Mazowieckiem. Obecnie trwające prace prowadzone są zgodne z zatwierdzonym harmonogramem. Termin zakończenia projektu przewidziany jest na czerwiec 2017 roku.

Pozostałe najistotniejsze inwestycje z poczynionych we wszystkich zakładach Grupy w roku 2016 to m.in.:

  • w centrali Grupy MLEKOVITA w Wysokiem Mazowieckiem:
    • zakończenie budowy FABRYKI SERÓW TOPIONYCH wraz z budynkiem o powierzchni blisko 2,5 tys. m2 i infrastrukturą o wartości ok. 30 mln zł, wyposażonej w 6 najnowocześniejszych kompletnych linii produkcyjnych,  w tym linii i urządzeń najwyższej światowej klasy m.in. STEPHAN i CORRAZZA, oddanych do użytku w bieżącym roku:
      • linia do produkcji sera topionego o wydajności 1000 kg/godzinę ze stacją mycia i linią pakującą ser topiony w plastry (każdy plaster o masie ok. 17 g pakowany indywidualnie). Maszyna pakuje 800 plastrów na minutę, następnie automatycznie grupuje plastry po 8 sztuk i pakuje w folię;
      • linia do pakowania kwadratowych porcji sera topionego składająca się z automatu do dozowania i pakowania kostek 17 g i automatycznej kartoniarki po 8 sztuk (wydajność: 12 tys. kostek/godzinę, tj. 1500 paczek po 8 kostek;
      • automat rotacyjny pakujący serki topione w kubki w porcje 150 g o wydajności 4 tys. szt./godzinę;
    • przebudowa linii TETRA PAK na format kartonika 200 ml Slim Leaf ze słomką sensoryczną (wartość inwestycji: 155 235 EUR);
    • rozbudowa instalacji do produkcji mleka pasteryzowanego – linia pasteryzująca z homogenizatorem i tankiem buforowym 10 tys. L/godzinę i kolektory mleka pomiędzy silosami magazynowymi, liniami procesowymi i stacją mycia (wartość inwestycji: 1 010 000 EUR);
  • w oddziałach Grupy MLEKOVITA – na terenie całego kraju zainwestowano ok. 35 mln zł. Poza inwestycjami w nowe obiekty Cash&Carry w Wysokiem Mazowieckiem, Kościanie i Białej Podlaskiej były to m.in.:
    • w Baranowie:
      • modernizacja oczyszczalni ścieków,
      • zestaw do pasteryzacji mleka,
      • modernizacja linii krojenia,
    • w Białej Podlaskiej:
      • zakup wirówki,
    • w Kościanie:
      • tank aseptyczny na mleko wraz z infrastrukturą,
      • stacja transformatorowa,
    • w Lubawie:
      • budowa kotłowni gazowej,
    • w Sanoku:
      • zestaw ważąco-etykietujący,
    • w Trzebownisku:
      • linia do twarogu sypkiego oraz modernizacja linii do twarogu,
      • budowę nowej oczyszczalni, kotłowni i rozdzielni,
    • w Zakopanem:
      • stacja mycia oraz modernizacja aparatowni.

pobrane (1)Powyższe inwestycje służą nie tylko zwiększaniu mocy produkcyjnych firmy, ale i umacniają jej pozycję jako innowacyjnego lidera branży mleczarskiej. Efektywność zarządzania i osiągane rokrocznie coraz lepsze wyniki finansowe bezpośrednio przekładają się na stały wzrost wartości marki.

Inf. prasowa SM MLEKOVITA

***
MLEKOVITA, firma o długoletniej tradycji i ugruntowanej marce nie tylko na rynku polskim, ale również zagranicznym, jest największą grupą mleczarską w Polsce. Tworzy ją 16 zakładów produkcyjnych i 30 własnych centrów dystrybucyjnych, w tym pierwsze w branży hurtownie Cash&Carry. MLEKOVITA oferuje największy wybór nabiału w Polsce i Europie (m.in.: sery twarde dojrzewające typu holenderskiego, szwajcarskiego i angielskiego, sery topione i wędzone, sery pleśniowe, sery sałatkowo-kanapkowe, serek ziarnisty, sery mozzarella, mleka UHT o zróżnicowanej pojemności i zawartości tłuszczu, mleka pasteryzowane, śmietanki UHT, mleczka zagęszczone, mleczka smakowe, napoje wysoko białkowe, kefiry, jogurty, maślanki, twarogi i twarożki smakowe, śmietany i śmietanki, masła i tłuszcze do smarowania, mleka w proszku oraz serwatkę w proszku), które są liderami kategorii w branży (np. mleko POLSKIE w butelce, mleko WYPASIONE, ser FAVITA, ser SOKÓŁ, masło ekstra POLSKIE). Pierwsza w kraju wprowadziła na rynek masło klarowane, jako jedyna w Polsce produkuje ser Cheddar oraz jedyna na Podlasiu – lody na skalę przemysłową.

MLEKOVITA pracuje zgodnie ze Zintegrowanym Systemem Zarządzania, obejmującym System Zarządzania Jakością ISO 9001, System Zarządzania Środowiskowego ISO 14001 oraz System Bezpieczeństwa Żywności FSSC 22000, który jest równoważny z IFS i BRC.

MLEKOVITA jest przedsiębiorstwem ze 100-procentowym kapitałem polskim i niekwestionowanym liderem branży w kraju oraz liderem eksportu sektora mleczarskiego (posiada uprawnienia eksportowe do 144 krajów świata). Posiada certyfikat koszerności (Koher Certificate) i certyfikat HALAL; została również wpisana do bazy Sedex – firm o etycznych standardach produkcji w łańcuchu dostaw. Za swój największy sukces uznaje przede wszystkim satysfakcję klientów, oferując im produkty najwyższej jakości i rokrocznie wprowadzając nowy asortyment, który nie tylko zdobywa uznanie konsumentów, ale i liczne nagrody (np. renomowane tytuły w badaniach konsumenckich i eksperckich: Doceń Polskie – Top Produkt, Laur Konsumenta, Wybór Konsumenta, Odkrycie Roku, Najlepsze w Polsce itp.; złote medale prestiżowych krajowych i zagranicznych  targów, uznanie ekspertów biznesu: Lider Jakości Żywności, Lider Polskiego Biznesu, Heros Polskiej Gospodarki, Superbrands, Solidna Firma, Filar Polskiej Gospodarki itp.; oraz nagrody o znaczeniu międzynarodowym: Lider Polskiego Exportu, Mister Eksportu, Medal Europejski itp.). Efektywność zarządzania i osiągane rokrocznie coraz lepsze wyniki finansowe bezpośrednio przekładają się na systematyczny wzrost wartości marki MLEKOVITA, która według rankingu dziennika Rzeczpospolita jest obecnie najcenniejszą marką w produkcyjnym sektorze polskiej gospodarki.

fot. Wojtek Wojtkielewicz/materiały prasowe

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s