Majówkowy piknik w stylu fit! Konrad Gaca poleca 4 zdrowe przekąski

Majówka sprzyja wypadom w plener i spotkaniom z przyjaciółmi. Jakie pyszne fit przekąski możemy zaproponować naszym gościom, by ich oczarować? Konrad Gaca, ekspert ds. leczenia otyłości, przedstawia 4 zdrowe pomysły na pyszne posiłki, które nie zaszkodzą naszej figurze.

majowka

– O zdrowie i piękną sylwetkę warto dbać przez cały rok, ale wiosna i nadchodzące lato szczególnie nas do tego motywują – mówi Konrad Gaca, specjalista żywieniowy, twórca autorskiej metody odchudzania GACA SYSTEM. Warto pamiętać o zdrowym odżywianiu i aktywności także podczas majówki. Pyszne fit przekąski nie wymagają dużo pracy i szczególnych warunków, bardzo łatwo można skomponować zdrowy i lekki posiłek, który zachwyci smakiem.

Wybierasz się na długą wycieczkę rowerową lub planujesz słodkie leniuchowanie nad wodą? Zabierz ze sobą pyszne fit posiłki!

Smak może iść w parze ze zdrowiem

Warto poświęcić chwilę na przygotowanie kilku lekkich, ale jednocześnie sycących dań, które można spakować do plecaka czy torby.

– Wycieczki najczęściej kojarzą się dzieciom z niezdrowymi słodkimi i słonymi przekąskami. Czas to zmienić! W gestii rodziców leży, by zaszczepić w swoich pociechach dobre nawyki żywieniowe. Majówka to idealny moment, by spróbować nowych smaków – mówi autor książek „Obudź w sobie wojownika. Siła motywacji”, „Kuchnia Fit” i „Kuchnia Fit 2”.

Wspieraj aktywność odpowiedzialnym odżywianiem

Weekend majowy to zwykle czas, kiedy wielu Polaków po raz pierwszy wsiada na rower lub zaczyna aktywność sportową po zimowej przerwie.

– Dobrze jest wesprzeć swój organizm i zapewnić mu takie paliwo, które doda siły, ale jednocześnie nie obciąży naszego układu trawiennego – przekonuje Gaca. Maraton na rowerze czy rolkach przestaje mieć sens, jeśli w przerwie zjemy ciężkostrawny, pełen cukru obiad. Nie warto w ten sposób niweczyć efektów, jakie uzyskamy dzięki aktywności fizycznej. Zamiast dań typu fast food czy słodyczy wybierajmy raczej drób, sałatki i desery w stylu fit.

Oto 4 propozycje na wspaniałe i łatwe w przygotowaniu potrawy fit Konrada Gacy, które doskonale sprawdzą się na majówkowej wycieczce lub pikniku. Poczęstuj nimi rodzinę i znajomych. Razem cieszcie się zdrowym i pysznym posiłkiem w stylu fit!

Fit sałatka z soczewicy, papryki, pomidorów i marchwi z dodatkiem oleju rzepakowego

Składniki:

  • soczewica czerwona, 70 g
  • pomidory, 2 szt.
  • papryka czerwona, 1 szt.
  • papryka żółta, 1 szt.
  • marchew, 1 szt.
  • cebula dymka, 2 szt.
  • natka pietruszki, szczypta
  • olej rzepakowy, 1 łyżka
  • oregano, szczypta

salatka_z_soczewicy

Wykonanie:

Soczewicę gotujemy do miękkości, odcedzamy i studzimy. Paprykę kroimy w drobną kostkę, marchew ścieramy na dużych oczkach, pomidory parzymy wrzątkiem, obieramy ze skóry, usuwamy pestki i kroimy w kostkę. Cebulki szatkujemy. Wszystko wrzucamy do miski, dodajemy olej, oregano, pieprz i dokładnie mieszamy. Przed podaniem posypujemy poszatkowaną pietruszką.

Fit szaszłyk z kurczaka z jarmużem i topinamburem

Składniki:

  • pierś z kurczaka, 200 g
  • jarmuż, 100 g
  • topinambur, 2-3 szt.
  • limonka, ½ szt.
  • mała papryczka chilli, 1 szt.
  • oliwa z oliwek, 2 łyżki
  • słodka papryka, rozmaryn, czosnek granulowany do smaku

szaszlyk_z_kurczaka_z_jarmuzem_i_topinamburem

Wykonanie:

Marynatę do kurczaka przygotowujemy z soku z połowy limonki, posiekanej papryczki pozbawionej pestek, rozmarynu, łyżki oliwy z oliwek. Kurczaka kroimy w większą kostkę, wkładamy do marynaty i odstawiamy na 30 minut. Następnie nadziewamy kurczaka na patyczek i grillujemy.

Do miski wrzucamy słodką paprykę, czosnek granulowany, 1 łyżkę oliwy z oliwek, a na końcu jarmuż porwany na małe kawałki. Dokładnie mieszamy. Całość przekładamy cienką warstwą na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Nagrzewamy piekarnik do 160 st. C i pieczemy jarmuż przez 10 – 15 minut do momentu, aż stanie się chrupki.

Topinambur kroimy na plasterki mniejsze niż 0,5 cm. Parujemy go przez 10 minut. Wykładamy na papier i opiekamy razem z jarmużem.

Pita ziołowo-paprykowa

Składniki:

  • mąka orkiszowa chlebowa, 250 g
  • suszone drożdże, 1 łyżeczka
  • letnia woda, 150 ml
  • czosnek, ząbek
  • słodka papryka, 2 łyżeczki
  • świeże zioła (rozmaryn, tymianek, oregano, kolendra) 1 garść
  • oliwa z oliwek do wysmarowania misy

pita_ziolowa

Wykonanie:

Mąkę mieszamy z drożdżami. Bardzo powoli wlewamy 100 ml letniej wody i zaczynamy wyrabiać ciasto. Gdy składniki zaczną się ze sobą łączyć i cała woda zostanie wlana, dodajemy do ciasta przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku i posiekane drobno zioła. Wlewając powoli 50 ml wody, cały czas wyrabiamy ciasto. Kiedy połączy się w elastyczną kulę, wkładamy je do misy wysmarowanej oliwą i przykrywamy folią spożywczą. Stawiamy
w ciepłym miejscu na 1,5 godziny. Następnie wykładamy ciasto do misy, dzielimy na mniejsze kuleczki i wałkujemy do uzyskania „placków”. Tak rozwałkowane ciasto układamy na blasze i pieczemy przez 20 minut w temperaturze ok. 180 st. C.

Kruche ciasteczka z malinami

Składniki:

  • mąka orkiszowa, 350 g
  • masło bez soli, 200 g
  • cukier brzozowy, 100 g
  • ugotowane żółtko, 3 szt.
  • białko, 2 szt.
  • maliny, kilka sztuk

kruche_ciasteczka_z_malinami

Wykonanie:

Mąkę z masłem siekamy nożem. Ugotowane żółtka ucieramy z cukrem i dodajemy do mąki. Z tak powstałej mieszanki ugniatamy ciasto i odkładamy je na 30 minut w chłodne miejsce. Po upływie tego czasu wałkujemy ciasto dość cienko, bierzemy 2 krążki do wycinania, jeden o średnicy niewiele większej od maliny, drugi dwa razy większy. Większym krążkiem wycinamy ciasto, a mniejszym z nich wycinamy dziury w połowie przygotowanych ciasteczek. Delikatnie roztrzepujemy białko, zamoczonym w nim pędzelkiem smarujemy całe krążki i sklejamy je z krążkami z wyciętą dziurą. Ciasteczka układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i smarujemy je białkiem z jajka. Pieczemy w temperaturze 180 st. C do uzyskania jasnozłotego koloru, 10 minut przed końcem pieczenia na każde ciastko w wyciętym miejscu kładziemy malinę.

Przepisy pochodzą z książki: „Kuchnia Fit” Konrada Gacy.

fot. materiały prasowe

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s