Przepis na sukces we franczyzie

Zapewne każdy z nas przynajmniej raz w życiu doświadczył sytuacji, kiedy wpadł na pomysł założenia własnego biznesu, jednak nie do końca wiedział jak go zrealizować i nie znalazł wsparcia u odpowiednich osób. Zniechęcony zrezygnował, idea pozostała tylko ideą, a marzenia zostały odłożone na później. To błąd, ponieważ okazuje się, że przy odpowiednim zapale, wytrwałości i niewielkiej pomocy każdy z nas może spełnić swoje przedsiębiorcze wizje. Wystarczy tylko chcieć – a udowodni to Jacek Kusiak, Brand & Financial Manager ierwszej Polskiej Marki Stylistów Fryzur – Shake Your Head.

eeeeee.jpg

Tworzenie własnego salonu fryzjerskiego

Jeżeli zadajesz sobie pytania: Jak sprawić, żeby moja pasja stała się źródłem dochodów? Jak zaistnieć i wybić się na rynku? Jak poradzić sobie z prowadzeniem firmy?, to doskonałym rozwiązaniem jest system franczyzowy, zapewniający nowicjuszowi wsparcie, wprowadzenie w branżę, oraz bezcenne know-how. „(…)Chciałbym podkreślić ze my w 2013 roku też zastanawialiśmy się jak zamienić pasję Grzegorza Dużego [główny stylista marki Shake Your Head] na biznes. W tym momencie nam się to udaje, a to dlatego ze stworzyliśmy zespół ludzi, którzy mogą udostępnić swoją ogromną wiedzę i udzielić wielu cennych rad (…)” – mówi Jacek Kusiak. Póki co, firma posiada trzy oddziały – główny w Warszawie, a także działające na zasadzie umowy franczyzowej lokale w Katowicach i Książenicach. Do końca 2020 roku w planach jest otwarcie 100 lokali w całej Polsce.

Niezbędna pomoc

Zadanie wprowadzenia w branżę potencjalnego franczyzobiorcy Shake Your Head należy do trzech osób: Jacka Kusiaka, który prowadzi różnorodne firmy oraz ich oddziały i zajmuje się finansami, Grzegorza Dużego – stylisty który od 22 lat działa w tym biznesie oraz Bartosza Jasłowskiego, do którego obowiązków należy produkcja i dystrybucja autorskich kosmetyków dostępnych w salonach. „(…)Praca na odległość z zespołami które funkcjonują w innych miastach, koordynowanie ich, oraz ustalenie pewnych systemów które działają już w Warszawie, pozwolą na „przekopiowanie” ich w prosty sposób na działanie w innych miastach – np. Krakowie, Szczecinie, Gdańsku. Z pewnością ułatwi to proces rozwijania branży, a także zapobiegnie popełnianiu wcześniejszych błędów (…)” –podkreśla Jacek Kusiak.

Nadzorowanie i dobra rada

Żeby system franczyzowy funkcjonował jak należy, a także mógł się prężnie rozwijać, niezbędny jest koordynator całego procesu. W tym wypadku swoją pomocą służy Jacek Kusiak, dysponujący wieloletnim doświadczeniem, w prowadzeniu firm zdalnie – nie tylko w Polsce, ale też w Grecji, Francji, Hiszpanii i Niemczech. Co więcej – dzięki 16 letniej działalności w branży nieruchomości i prowadzeniu największego w Polsce stowarzyszenia właścicieli nieruchomości na wynajem „Mieszkanicznik” (mającego 17 oddziałów w całym kraju), jest w stanie udzielić wielu rad w sprawie zdobycia lokalu niezbędnego do otwarcia salonu fryzjerskiego. Jacek Kusiak chętnie podzieli się również zdobytą wiedzą na temat PR i marketingu.

Wielka pasja i lata pracy w zawodzie

Drugą osobą, znającą odpowiedź na pytania, które zadaje sobie potencjalny franczyzobiorca jest Grzegorz Duży, główny stylista marki Shake Your Head. Obecnie nieustannie rozwija swoją pasję, poprzez tworzenie nowych oddziałów i szkolenie pracowników. Jak wiadomo – otwarcie salonu to jedno, równie ważne jest stworzenie zgranego i kompetentnego zespołu. Pomoże w tym nie tylko Grzegorz Duży, ale także prowadzona przez niego Międzynarodowa Akademia Fryzur Shake Your Head, powstała dzięki międzynarodowej współpracy ze znanym stylistą, Robertem Myozaki. Wyżej wspomniana Akademia przygotuje nowicjuszy, ucząc ich ustalonych w Shake Your Head procedur, zasad obsługi klienta oraz standardów. Dzięki temu salon będzie mógł funkcjonować na wysokim poziomie, trafiając do odpowiednich klientów i osiągając wysokie dochody. „(..)Cała struktura organizacyjna będzie wyglądała tak, że wiedza pochodzi od Grzegorza, przekazywana jest przez Akademię SYH do stylistów w odpowiednich miastach, a ci będą szkolili nowe osoby w swoich oddziałach. I to odpowie na pytanie jak mieć w zespole dobre osoby. To nie sztuka kogoś zatrudnić, sztuką jest go wyszkolić i tym samym mieć do zaoferowania najlepsze z możliwych usług fryzjerskich (…)” – podkreśla Jacek Kusiak.

Kosmetyki z górnej półki

Kolejną rzeczą, którą należy wziąć pod uwagę podczas zakładania zakładu fryzjerskiego jest dobór odpowiednich kosmetyków i zaopatrzenia. W Shake Your Head zajmuje się tym Bartosz Jasłowski, który odpowiada za pracę nad kolejnymi produktami wykorzystywanymi w salonach. „ (…)Chcemy stale powiększać ich zasób, aby pracujący u nas styliści używali artykułów które znamy, ufamy w ich jakość, a klienci mogą stosować je w domu, aby samodzielnie kontynuować proces dążenia do pięknego wyglądu za pomocą profesjonalnych kosmetyków (…) Obecnie są to lakier do włosów i lotion, a pracujemy nadal nad produktami z serii objętość (…)” – dodaje Kusiak.

Przepis na sukces

Jak widać, praca zespołowa generuje osiągnięcia i daje szansę na stworzenie dużego, prestiżowego biznesu. Opierając się na wspomnianych trzech filarach – znalezieniu lokalu i odpowiednim marketingu, usługach na wysokim poziomie dzięki Akademii Shake Your Head oraz produktom dostosowanym do poziomu pracy stylistów, potencjalny franczyzobiorca jest gotowy wkroczyć do świata stylizacji włosów. I mimo, że zakładając własny biznes nowicjusz zadaje sobie setki pytań, to przy odpowiednim wsparciu wykwalifikowanych osób jest w stanie osiągnąć wymarzony cel.

fot. materiały prasowe

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s