Sezonowanie serów, mięsa czy alkoholi, to fachowa metoda „postarzania” produktów. Pozwala wydobyć z nich to, co nieodkryte i nieoczywiste – zupełnie nowy smak i aromat. A gdyby tę metodę zastosować także w przypadku kawy?
Czerpiąc inspirację z dawnego sposobu przechowywania i transportu kawy, Nespresso przygotowało wyjątkową innowację dla koneserów tego napoju. Edycja Limitowana SELECTION VINTAGE 2014 to pierwsza kawa, która została ukształtowana przez czas. Dzięki celowemu zastosowaniu procesu starzenia przez 3 lata, powstała wyszukana dotąd kawa, która dostarcza nowych sensorycznych doznań dzięki obróbce i „leżakowaniu”.
Wprowadzając nową kawę, Nespresso zabiera wszystkich jej miłośników w niezwykłą podróż w czasie, która zaczyna się w 1700 roku. Wtedy to kawa po raz pierwszy poddana została procesom noszącym znamiona starzenia. Zebrana w Indonezji płynęła statkami do Europy przez wiele miesięcy. Przechowywane pod pokładem worki z kawą były wystawione na działanie wilgotnego morskiego powietrza i słonej wody. Sprawiało to, że ziarna pęczniały, a po wysuszeniu na słońcu nabywały całkowicie innego smaku. Za kolejny przykład posłużyć może kawa, która była przechowywana na lądzie w oczekiwaniu na następny statek do Europy. W okresie magazynowania oddziaływały na nią temperatura i słońce. Przy każdym wahaniu tych czynników fizyczna struktura ziaren zmieniała się, co miało wpływ na sposób, w jaki ziarna reagowały w procesie palenia oraz na ich ostateczny smak. Historie te zainspirowały ekspertów Nespresso.
Sekret wytrawnej i wyrazistej kawy z Edycji Limitowanej SELECTION VINTAGE 2014 to… czas. Eksperci wybrali wyselekcjonowane ziarna Arabiki z Kolumbii, które zostały poddane starannej obróbce przez kilka lat. By wydobyć z kawy ten zdumiewający smak, konieczne było stworzenie do tego idealnych warunków. Ziarna kawowca, które tworzą SELECTION VINTAGE 2014, dojrzewały w kolumbijskim magazynie. Jego położenie w pobliżu równika na wysokości ok. 3700 m sprawia, że w lokalizacji tej jest mało tlenu, a powietrze chłodne, w związku z czym wilgotna para zamarza i nie jest wchłaniana przez ziarna. W pomieszczeniu zrezygnowano z okien, by odciąć dostęp słońca, które mogłyby przyspieszyć i zakłócić proces dojrzewania kawy. Worki z ziarnami były obracane i regularnie przekładane, by zagwarantować idealny proces dojrzewania – dokładnie zaplanowany przez ekspertów Nespresso. W wyniku ich doświadczenia i innowacji powstała kawa, która dostarcza zupełnie nowego doświadczenia dla podniebienia. SELECTION VINTAGE 2014 to kawa o delikatnych nutach kwiatowych oraz aromacie drewna. Zaskakuje wyrazistym smakiem i aksamitną konsystencją.
Karsten Ranitzsch, pełniący funkcję Head of Coffee w Nespresso wyjaśnia: – Pracując nad Edycją Limitowana SELECTION VINTAGE 2014, mieliśmy na celu dostarczenie miłośnikom kawy zupełnie nowego, unikalnego smaku. Wykorzystaliśmy więc metodę dobrze znaną w branży gastronomicznej i zastosowaliśmy ją w przypadku kawy. Proces starzenia rozpoczęliśmy od wyboru ziaren o wyjątkowej jakości, a następnie przechowywaliśmy je w specjalistycznych warunkach. Wszelkie, nawet drobne zmiany w wilgotności, temperaturze, czasie przechowywania, ciśnieniu, dostępie słońca czy powietrza mogły wpłynąć na ostateczny jej smak. Ten starannie dopasowany proces zaowocował wyjątkowym rezultatem – kawą z bardzo wyraźnym profilem smakowym – komentuje ekspert.
SELECTION VINTAGE 2014
To kawa ukształtowana przez czas. Złożony i wyrazisty smak o delikatnych nutach kwiatowych, aromacie drewna oraz aksamitnej konsystencji.
Intensywność: 7
Rozmiar filiżanki: espresso (40ml)
Podanie: kawa rekomendowana do picia bez dodatku mleka.
Kawa Selection Vintage 2014 dostępna jest w sprzedaży od 16 stycznia do wyczerpania zapasów w butikach Nespresso, w sklepie internetowym marki na http://www.nespresso.com, poprzez telefoniczną infolinię oraz mobilną aplikację w cenie 2,20 zł za kapsułkę.
***
Nestlé Nespresso SA
Nestlé Nespresso SA jest pionierem i liderem rynku najwyższej jakości porcjowanej kawy premium. Spółka Nespresso z siedzibą w Lozannie, Szwajcaria, obecna jest w 64 krajach i zatrudnia ponad 12.000 pracowników. W 2015 roku spółka zarządzała globalną siecią sprzedaży detalicznej liczącą ponad 450 butików. Więcej informacji pod adresem: www.nespresso.com.
fot. materiały prasowe