Jak utrzymać motywację? – postanowienia noworoczne Polaków

Jakie postanowienia na nadchodzący rok zrobili Polacy? Co najczęściej przeszkadza im w realizacji tych planów? Jak sprawić, aby nawet Blue Monday nie odebrał nam motywacji do działania? Zapytaliśmy o to! Z kolei rad, jak nie dać się słomianemu zapałowi udziela Konrad Gaca, uznany ekspert ds. leczenia otyłości, który jak nikt inny wie, jak ważna jest motywacja w dążeniu do celów.

Postanowienia noworoczne to temat, który wraca jak bumerang w styczniu każdego roku. Czas przemyśleń w związku z minionym rokiem skłania wielu ludzi do zdecydowania, co będzie dla nich stanowiło wyzwanie na najbliższe miesiące.

Polacy i ich postanowienia w procentach

Wyniki badań[1] pokazały, że najczęściej podejmowanym postanowieniem jest oszczędzanie – takiej odpowiedzi udzieliło 51% ankietowanych. Kiedy jednak przyjrzymy się podziałowi na płeć, to okaże się, że panie, ponad odkładaniem pieniędzy, stawiają zrzucenie zbędnych kilogramów. Przyznało się do tego przeszło 28% respondentów i jest to pierwszy spośród najczęściej wybieranych celów przez kobiety.

Po oszczędzaniu i odchudzaniu, trzecim najpopularniejszym postanowieniem jest chęć rozwoju osobistego. Chce tego dokładnie 40% zapytanych Polaków, niezależnie od płci, wykształcenia i miejsca zamieszkania.

Kolejnym cieszącym się popularnością wyzwaniem na nowy rok jest rzucenie złych nawyków – chciałoby tego prawie 12% kobiet i 14% mężczyzn. Chęć porzucenia złych nawyków została jednak wśród męskiego grona wyprzedzona przez postanowienie o zmianie stylu życia na zdrowszy. Takiej odpowiedzi udzieliło prawie 18% ankietowanych mężczyzn.

Co sprawia, że się nie udaje?

Zapytaliśmy też, co najczęściej przeszkadza ludziom w wytrwaniu w swoich postanowieniach. Większość, bo aż 56,5% osób odpowiedziała, że problem stanowi brak silnej woli. Na pierwszym miejscu postawili to zarówno panowie (27%), jak i panie (prawie 30%). Następną przeszkodą okazały się zbyt małe fundusze na realizację celów (35% ankietowanych) i zmęczenie spowodowane zbyt małą ilością czasu, przy jednoczesnym natłoku obowiązków (34% ankietowanych).

Załamaniu się noworocznego planu sprzyja niestety Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny dzień w roku, który przypada na 16 stycznia. Tego właśnie dnia, wg statystyk, dochodzi do największej ilości porażek w związku z powziętymi na początku roku decyzjami: zdajemy sobie sprawę, że wykonanie planu nie idzie nam zbyt dobrze, a czas ucieka.

Nieustanna praca nad motywacją

Niezależnie od tego, co chcemy osiągnąć w nadchodzącym roku, najważniejsza jest stale wysoka motywacja. Jak o to zadbać? Znany mówca motywacyjny, Konrad Gaca mówi, że silną wolę i motywację należy trenować jak mięsień. Walka o to powinna rozpocząć się już na poziomie układania planu. Dobre postanowienie noworoczne to takie, które jest możliwe do zrealizowania, można do niego dojść za pomocą małych kroków i na które dajemy sobie odpowiednio dużo czasu.

O motywację z kolei trzeba dbać cały rok, a pomóc nam w tym mogą terminarz motywacyjny i książka „Obudź w sobie wojownika. Siła motywacji”. Znajdziemy w niej wiele cennych porad oraz historie osób, którym udało się dojść do wymarzonego celu. Mogą one stać się naszą inspiracją do zmian. W terminarzu motywacyjnym na rok 2017 znajdziemy cytat i zadanie motywacyjne na nadchodzący miesiąc. To pomoże nam być konsekwentnym, codziennie będzie ćwiczyło naszą silną wolę i przypominało nam, o co walczymy. Z takim wsparciem naszej motywacji nie zagrozi nawet Blue Monday!

– Motywacja może potrwać dłużej niż 2 tygodnie – mówi Konrad Gaca – wystarczy jedynie odpowiednio zadbać o jej poziom. Moja książka i terminarz na pewno ci w tym pomogą, bo tworzyłem je właśnie z myślą o ludziach, którzy chcą osiągnąć swój cel i potrzebują do tego odpowiedniej stymulacji i wsparcia.

[1] Badania przeprowadzone przez firmę badawczą Biostat dla GACA SYSTEM, styczeń 2017.

fot. materiały prasowe

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s